už nemužu
karina 30
Dobrý den,nevim kde začit,tak snad od 13 jsem brala pernik (šnupala) po čase jsem si pichala a pak to šlo dal trip občas heroin atd . .po čase mi rodiče poslali na lečeni a nic pak jsem přestala chtela jsem mimčo to byla pro mne jedina možnost jak vim že přestanu povedlo se otehotnela ale manžel mne mlatil kolikrat celkem dost byl tež narkoman myslela jsem že přestal a mneli jsme dalši miminko .Pak jsme se rozešli a byla jsem z mou prvni laskou vedel o mne vše a mnela jsem třeti miminko . Plne mne podporoval mnel to težke občas se mi vraceli vzpominky a ja byla histericka až uplne mimo vysktl se problem a ja chtela proste si dat utect před všim ale on mne i přesto držel a zvladli jsme to pak se neco stalo a rozešli .Mam ted přitele mam ho moc rada ale . .mame dluhy a moc a on je strašne žarlivej a ja v podstate taky ale problem je v tom že ted jsem na dne me zachvaty se vraci a ja mam čim dal vetši chut přitel vi ovšem ale neumi mi pomoc spiš na opak .Bojim se že jednou to nezvladnu a vemu si i když nechci peru se stim vim co to umi vim jak to umi zabít .Je nekdo kdo mne pochopi a pomuže už chodim jak mrtvola psychicky na dne .Nezaleži na mne ale delam to pro deti od každeho blizkeho člověka posloucham jak jsem neschopna nesnesitelna a ja si připadam fakt zbytečna občas nechapu proč jsem tenkarat neumřela jako umirali mí kamaradi velice vam děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, máte toho za sebou opravdu hodně a je dobře, že jste nepodlehla svým chutím a chcete situaci řešit. Pokud jste drogy brala několik let, chutě Vás budou možná ještě dlouho provázet, není to nic neobvyklého. Je ale dobré, když se naučíte vyhýbat se situacím, které chutě spouštějí – v tomto případě jsou to asi dluhy a vztahové problémy.Bohužel mi situace připadá natolik složitá, že po internetu Vám těžko dokáži napsat něco, co by Vám mohlo pomoct. Vyhledejte odborníka, se kterým můžete osobně problém i své možnosti řešení probrat, možná bude zapotřebí i Vaše „záchvaty“ řešit s psychiatrem. Co se týká drog – vyhledejte zařízení, které je přímo specializované na tuto problematiku(ve všech větších městech jsou kontaktní centra) – zde se můžete nezávazně a bezplatně poradit, co dál a zde Vám i poradí, pokud to bude třeba, na koho se můžete obrátit ohledně svých psychických problémů. Myslím, že na prvním místě byste měla zvládnout právě své chutě a psychické problémy a potom byste měla ať již sama nebo s přítelem pracovat na dalších věcech(dluhy a vztahové problémy). Děti jsou obrovská motivace, potřebují Vás, pro ně nikdy nebudete zbytečná. Myslím, že ale na Vás záleží stejně tak a pokud hledáte jiná řešení než únik k drogám, pak máte jistě důvod, proč si sama sebe vážit. Přeji Vám, abyste našla dost síly a odvahy k řešení Vašich problémů a aby se situace brzy zlepšila.