je nejaka pomoc
olina
dobry vecer muj synovec uz par let huli mariuhanu.me sestre to nevadilo a nechala ho i sem tam tu kytičku vypestovat a ani ji nevadilo ze je kazdy den zhuleny.jenze behem roku mu najednou kytička vadla shnila bylo mu to jedno jemu ktery to hlidal jako ostriz.zjistilo se ze nechodi do prace ruzne spolecnosti volali ze jim dluzi, lhal, ztratil kamarady.babicka u nej nasla psanicko pervitinu.to vsechno mu sestra odpustila objednali se k psychologovi hledali novou praci.sestra se svagrem jezdi pracovne do ciziny pres tyden a vetsinou se vraceji v patek .sestra prijela necekane ve ctvrtek domu a byt jak po vybuchu z jeji kuchyne laboratoř.synovec tvrdi ze poprve varil ze to zkousel a ze to nikdy nebral.sestra vse vyhazela i jeho z domu vymenila zamky zrusila trvaly pobyt.je to uz dva mesice a nic o nem nevi.u me se nedavno stavoval a tvrdil ze nic nebere a ze se ma skvele presto chodil na zachod porad smrkat.vas chci poprosit o radu udelala sestra dobre neslo by mu jinak pomoct.ani nevime kde spi co dela ale je plnoletej a zrejme mu to vyhovuje.premyslela jsem ho jit udat na policii aby se vzpamatoval ale na to nemam psychicky.hnusila bych se sama sobe.predem moc dekuji za radu

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Nikdo nezná univerzální návod na řešení podobných situací, každá je jedinečná. Myslím, že je správné, že vaše sestra jednala rázně. Vy jí můžete pomoci to lépe zvládat, když ji podpoříte. Jestli to synovci pomůže řešit problém z drogami, je ve hvězdách, nebo spíš jen a jen na něm. Jiní rodiče by možná reagovali jinak, ale vaše sestra má myslím plné právo nesdílet domácnost s uživatelm pervitinu a nemít z bytu výrobnu drog. Pokud byste chtěla něco podnikat vy sama (např. to udání na policii, i když mi není jasné za co), mělo by to asi být pouze s vědomím vaší sestry a švagra. Závislost v rodině je už tak velký stres a vyplácí se postupovat ve shodě s ostatními. Taky by se vaše sestra asi měla od vás dovědět o synovcově návštěvě, pokud to neví. Razantní opatření, jako je vyhození uživatele drog z domova, s sebou jistě nese velké obavy a nejistotu. Může to fungovat, pokud je to spojené s jasnou informací pro vašeho synovce, co může udělat pro to, aby mohl s podporou rodiny znovu počítat (např. zajištěná léčba, pravidla soužití v domácnosti, ambulantní terapie, atd., podle situace). Pro rodiče je to jistě velmi náročné období, které navíc může trvat dost dlouho. Bylo by vhodné jim doporučit, aby aspoň pro sebe využili odborné poradenství a nezůstávali na své trápení sami. Pokud by o něco takového stáli, napište, odkud zhruba jste a my dodáme vhodný kontakt.