trest
viki
Známý dovezl ze zahraničí malé množství hašiše - 0,81g, který hned daroval další osobě, u které byl hašiš následně objeven. Určení účinné látky THC nebylo z důvodu dostatečného množství materiálu možné. Je jednání známého trestným činem nebo pouze přestupkem, když hašiš neměl pro svou potřebu? děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, vzhledem k tomu, že dotaz stejného znění odpovídala kolegyně JUDr. Ing. Helena Svatošová z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky, její odpověď vám přeposílám níže. Jinak pokud by nastaly nějaké problémy, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O. přímo, kontakt najdete na těchto stránkách v pravém sloupci. Lze se objednat i k osobní konzultaci, pokud je pro vás Praha nedostupná, můžete se poradit po telefonu nebo emailem. Služby jsou poskytovány bezplatně. Hodně štěstí a ať to dobře dopadne. "Pokud jde o dovoz a/nebo předávání omamné či psychotropní látky, je trestní odpovědnost dána bez ohledu na její množství (na rozdíl od pouhého přechovávání pro svoji potřebu, kde je trestným činem přechovávání množství většího než malého). Je tak naplněna skutková podstat tretsného činu dle § 187 odst. 1 tr.zák. a může být vedeno trestní řízení. Vzhledem k bagatelnosti věci je však možné v průběhu řízení navrhovat některý z odklonů (nejlépe podmíněné zastavení trestního stíhání), hypoteticky by věc nemusela být stíhána vzhledem k absenci společenské nebezpečnosti, nicméně bych se na toto nedoporučovala spoléhat. Podstatné jsou i další okolnosti jako předchozí trestní historie, věk osob apod. Za PPANO, Helena Svatošová"