Dobrý den, jednou jsem zkoušela kokain (je to přibližně dva týdny) a zruba jednou za tři čtyři měsíce si dám skleněnku marihuany. Chtěla bych darovat vajíčko, proto by mě zajímalo, jestli konkrétně v tomhle bude nějaký problém (např. jestli je možné přítomnost drogy zjistit z obyčejných krevních testů nebo jestli mě to mohlo zdravotně nějak poškodit - samozřejmě by na to v nemocnici přišli, ale v tom případě bych nerada marnila svůj i jejich čas)? Děkuji M.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, optimální je když úplně abstinujete, resp. vždycky jste abstinovala a nechovala se rizikově, ... Jenže takového člověka těžko najít. No, bylo by vhodné se chovat mravně alespoň tak 3 měsíce před darováním, pokud máte v anamnese rizikové chování - injekční aplikaci drog, rizikový sex, ... je lépe se tomu vyhnout. Běžné testy drogy nezjistí, ale v případě dárcovství vajíček budou testy počítám velmi podrobné, ale po 3 měsících abstinence by se neměly drogy již rozhodně najít ani ve stopách.