pervitin
sarah
prosím Vás u dcery (16 let) jsem zjistila, že údajně zkoušela prvitin. Myslím si,že jej užívá(nevím jak často) asi rok, co nastoupila na internát. nyní utekla do Prahy, že na vesnici nemůže bydlet. Hlavně sledujeme facebook kde píše (hlavně pozdě v noci) totální nesmysly. Na koho se obrátit a co dělat?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v první řadě je potřeba mluvit s dcerou otevřeně o tom, co se s ní děje. Je jí 16, stále jste za ní právně zodpovědná ( v době kdy je na internátě, je za ni zodpovědný i tamní personál), není tedy možné, aby se jen tak sebrala a utekla sama bydlet jinam. Měla byste mít přehled, kde je a co se s ní děje. V případě, že nesouhlasíte s tím, kde se pohybuje, nebo to dokonce nevíte, je možné přizvat na pomoc i policii, aby ji našli. Pak je hlavně třeba co nejotevřeněji si promluvit - o tom, co se s ní děje, proč potřebuje takhle mladá odcházet z domova, proč bere drogy a také co to dělá s Vámi. Jistě o ni musíte mít obrovský strach a to by měla vědět. Měla by si uvědomit, co svým chováním může způsobit. Jestliže ji něco trápí, měla by mít možnost mluvit o tom s Vámi a společně zkusit najít řešení. Měla byste také spolupracovat se školou, kde bydlí na internátě. Měl by tam být k dispozici výchovný, případně protidrogový poradce. Co se týče problému s drogami, je dobré se v problematice zorientovat a přizvat na pomoc odborníka. Služby které jsou Vám k dispozici najdete na www.drogy-info.cz, sekce "mapa pomoci", kde si vyhledáte zařízení (K-centrum, poradna pro rodiče apod.) podle regionu. Pokud byste potřebovala pomoci, napište lokalitu, odkazy Vám pošlu.