poprvé
Henrietta
Dobrý den, jsem v situaci, kdy bych si chtěla ověřit, zda můj syn nevzal Pervitin.Co mohu dělat?Kde s ním mohu zajít na testy? Jsem z Ostravy. Děkuji.

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím, celkem si dokáži představit, že Vás podezření na užití drog u syna trápí. Že máte dost nezodpovězených otázek, obav, nejistoty. Možná intuitivně cítíte, že za synovými slovy je něco jiného. Chcete určitou jistotu, důkaz... Přesto mám určitou potřebu Vás přibrzdit. Výsledek testu Vám může pouze říci, že dotyčná osoba užila v minulém týdnu (přibližná doba zjistitelnosti v moči) pervitin. Neřekne, zda to bylo pouze jednou, opakovaně, poprvé, kolik.... Zda si vezme i příště.... Ať je však výsledek testu jakýkoli, samotný akt testování se negativně promítne do Vašeho vztahu se synem. A ten je ve výchově klíčový. To asi ani nemusím říkat. Proto prosím zvažte, zda je testování opravdu nutné. I kdyby bylo, nejde pouze o test a jeho výsledek. Zejména v případě pozitivního zjištění je dobré mít promyšleno, co s tím. Jaké další kroky učinit. Zde můžete pod návalem emocí udělat mnoho chybných rozhodnutí, které situaci spíše zkomplikují. (Např. nepřiměřeně tvrdé represe u prvního experimentu). Z Vašeho dotazu jsem nabyl dojmu, že jste odhodlána kontaktovat odbornou službu. Toho si cením. Ještě než tam půjdete se synem, či s jeho močí, zajděte tam prosím sama. Vše tam důkladně prodiskutujte a zvažte. V této situaci (jedno zda je to planý poplach, synův jednorázový experiment, ale i problematické braní) nejde o hodiny, dny. Koukněte prosím na: http://www.renarkon.cz/new/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=41 Pokud budete cokoli potřebovat, opět napište. Přeji hezký den. TH