nevim si rady
nina
Zdravim,potrebuji poradit na koho se mam obratit s timto problemem; byl jsem zavisly na pervitynu,ale ted uz jsem 7mesicu cistej a potrebuji to nejak dokazat sve pritelkyni ona mi to neveri je mozne se podrobit nejakym testum nebo tak neco?udelam proto vse abych ji to dokazal jen nevim jak.Muzete mi poradit,alespon nejaky kontakt.dekuji mnohokrat.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, nepíšete, jak dlouho jste pervitin užíval a co všechno za problémy ve vztahu to Vaše užívání způsobilo. Pokud jste pervitin užíval delší dobu, bude asi chvíli trvat, než Vám přítelkyně uvěří, že už nic neberete. Ale bude to proces, těžko někdo zařídí, aby Vám najednou uvěřila a všechno bylo naráz v pořádku. Měl byste si se svou přítelkyní promluvit – proč Vám nevěří, z čeho usuzuje na to, že nejste „čistej“ a hlavně, co by ji samotnou přesvědčilo o tom, že ŽÁDNOU drogu už neužíváte a zda testy jsou to pravé, co jí přesvědčí o Vaší abstinenci.Co jí vlastně na Vašem chování vadí a přisuzuje to užívání pervitinu? Testy existují, provádějí se převážně z moči. Jednou z možností je obrátit se na Toxikologickou laboratoř, adresa: Na Bojišti 2, Praha 2, tel: 22496635 nebo lze testy koupit volně v lékárnách nebo ve zdravotnických potřebách. Ale je třeba si uvědomit, co může takové testování s Vaším vztahem udělat a co vlastně prostřednictvím testů zjistíte? Bude Vám přítelkyně věřit, že nic neberete, když test bude negativní? Bude Vám věřit, že nebudete nic brát v budoucnu? Bude jí stačit jeden test na přítomnost jedné drogy(pervitinu) nebo Vás bude testovat dlouhodobě a na přítomnost více drog? Pokud budete na testech trvat, určitě testování svěřte do rukou odborníka, který s testy má zkušenosti a dokáže je interpretovat. Nic nezkazíte tím, když společně navštívíte zařízení, kde se zabývají drogovou problematikou (ve větších městech to jsou kontaktní centra) a poradíte se o možnostech, které ve Vaší situaci máte a které by mohly vést k překonání nedůvěry u Vaší přítelkyně, věřím tomu, že najdete jiné možnosti, jak přítelkyni přesvědčit, než jsou testy. Konkrétní kontakty Vám pošlu, pokud mi napíšete odkud jste. Přeji Vám hodně trpělivosti.