Potřebuji radu
micci
Nedávno jsem zjistila, že můj přítel bere drogy. jsme spolu už víc než rok a já, ne, že bych to nepoznala, ale myslela jsem si, že se mi s tím svěří dřív, nebo že se na to vykašle, ale nedávno mi řekl jak se věci mají a je na tom hodně špatně. Už to začíná poznávat i okolí. Vím, že mě miluje a já bych mu chtěla nějak pomoct, i když to pro mě byl docela šok. Ale přece ho v takových sračkách nenechám. Jen nevím, co dělat...

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Moc toho dělat nemůžete, ale něco přeci jen: pokud vám jeho braní drog vadí, řekněte mu, co si o tom myslíte a zatlačte na něj, ať s tím něco dělá. A druhá věc: sama pokud možno drogy neberte, ani s nimi neexperimentujte, protože tím byste mu nepomohla. Asi to zní samozřejmě, ale někdy člověk ze zoufalství dělá pitomosti. Pokud váš přítel bude v užívání drog pokračovat, bude se časem asi chovat nesnesitelně, proto je hlavně na vás, abyste si ujasnila, za jakých podmínek s ním chcete být a co už by pro vás bylo nepřijatelné. Píšete, že ho v těch "sračkách" nenecháte - to je častý omyl, myslet si, že užívání drog z něj dělá nějakého invalidu, o kterého je třeba pečovat, protože on za to nemůže, to dělají ty drogy. Péči o něj přenechte odborníkům a užívejte si příjemnějších stránek života. Jinak byste mohla být hodně zklamaná.