pomoc
Irena
Dobrý den,jsem matka 4 dětí a je mi 37 let. nejstaršímu synovi bylo letos 18 let. V poslední době se strašně změnil. Stýká se s divnými lidmi. Nejhorší je ,že vždycky takové lidi odsuzoval,drogy a vše s nimi spojené nesnášel a choval se tak že jsem si myslela že v tomhle má jasno. Ale bohužel jsem zjistila ,že určitě kouří trávu a jsem si téměř jistá že začal i s něčím horším. Ta krádež tomu nasvěčuje. Jsem zoufalá a nevím kam se mám obrátit. Abych zbytečně nelítala po lidech či institucích,které nepomohou. Potřebuji okamžitou,radikální a klidně i drastickou pomoc ,jen ať se můj syn vzpamatuje. Psala jsem již na více míst,ale ještě mi nikdy nikdo neodpověděl. děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, tak napište odkud jste a my vám zkusíme najít místo, kam se můžete zajít poradit co dál. Okamžitou, rychlou radu, která problém vyřeší nečekejte. neexistuje. Vždycky je to práce na poměrně dlouhou dobu. P.s. Pokuste se syna se situací konfrontovat, chtějte na něm přiměřené povinnosti, monitorujte, zda chodí do školy, do práce, ... Spousta lidí v tomhle věku různě "blbne", obvykle je však schopna z toho nějak vymotat. Tlak na "normální fungování" bývá diagnostický i léčebný. Kdo je na tom hůř, obvykle to nezvládne a začne se mu hroutit sociální okolí, přestane chodit do práce, ztrácí přátele, dělá dluhy, .... Ostatní se nějak dají do kopy a pokračují v nějakém "normálním" fungování.