Tester
Borges
Prosím poraďte jakým způsobem ověřit konzumaci drog (pervitin , marihuana , popř . nějaká jiná groga) u našeho 17 letého syna . Je nějaká forma volně dostupných testerů , které se dají volně zakoupit a prokážou zda je naše podezření oprávněné , či (jak doufame) neopodstatněné.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, prvním krokem k tomu, abyste si ověřili, zda syn užívá nějaké drogy by měl být rozhovor. Promluvte si v klidu se svým synem a zeptejte se ho na to. Sdělte mu své obavy o něj a promluvte s ním o změnách v jeho životě, které Vás znepokojují a nutí přemýšlet o tom, zda se u něj nejedná o užívání drog. Nepíšete, co je příčinou Vašeho podezření, jaké problémy syn má, jaké změny v jeho chování pozorujete – každá droga působí jinak a podle projevů chování se dá alespoň částečně odhadnout o jakou drogu by se případně mohlo jednat. Testy na přítomnost drog z moči lze zakoupit volně v lékárně. Je třeba si ale uvědomit, že tím dáváte synovi najevo, že mu nevěříte. Zkuste si také odpovědět na to, jak byste naložil s výsledkem testu - v případě, že by byl pozitivní, nezjistíte, zda se jedná o pravidelné užívání nebo pouze jednorázový experiment, v případě negativního výsledku zase nezjistíte, zda drogu náhodou neužil někdy v nedávné minulosti (drogy se dají z moči zjisti pouze určitou dobu). Výsledek testů není vůbec jednoznačný a myslím, že ve Vaší situaci Vám testy ani příliš nepomohou. Přečtěte si informace pro rodiče na stránkách www.odrogach.cz., informace o různých drogách a jejich účincích naleznete na stránkách této drogové poradny. Přeji Vám aby se Vaše podezření nepotvrdilo a pokud ano, abyste vše zvládli vyřešit.