Narkolepsie a drogy
Alexis
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na svého přítele. Muj přítel mi řekl, že trpí nemoci tzv.Narkolepsie, a k tomu kouří marihuanu. Nevím jestli užívá ještě nějaké tvrdší drogy, ale pozoruji na něm divné chování. Nastane to většinou večer, že začne mít divné tiky v obličeji a začně škubat hlavou.Připadá mi to jako absták na marihuanu, ale také to muže být příznak narkolepsie. Mohli byste mi v této problematice nějak poradit co s tím ? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, narkolepsie je celkem vzácná a zajímavá diagnosa, projevuje se stavy imperativního usínání během dne obvykle na několik minut, většinou proběhne několik až max desítky záchvatů denně. Nepochybně je přítel v péči psychiatra a neurologa a byl vyšetřen ve spánkové laboratoři, diagnosa se dá objektivizovat. Osobně bych konopí jako léčbu nevolil, pokud vím, u narkolepsie se používají například různá antidepresiava, psychostimulancia a další látky. U konopí chych očekával spíše zhoršení, ale mohu se mýlit, jedná se o dosti specifickou záležitost, pacienti s narkolepsií se běžně v ordinaci lékaře nevyskytují.