alkohol
sestra
Dobrý den,chtěla bych vás požádat o radu, která se týká mého dospělého bratra.Už dávno vím, že veškeré problémy, které ho potkaly a potkají řeší alkoholem. Bohužel se díky němu dostal do dluhů, rozvodu a dalším problémům. V současné době žije se servírkou, která také pije a on pracuje jako číšník... Se svými syny se nestýká, nebo jen minimálně, o vše rozvodem přišel a stále mu hrozí nějaké exekuce atd..o řidičský průkaz přišel, protože řídil pod vlivem alkoholu, myslím, že je i v podmínce... dříve jsem spolu trávili hodně času, dnes se vidíme málo kdy.To, že má někdo svátek z rodiny, nebo narozeniny už dávno neregistruje. Viděla jsem ho nyní na rodinné oslavě po roce a půl a bylo mi do pláče...a stále je. Z pěkného , mladého muže je nyní hrozná troska, strašně vyhublý, opuchlé, slzavé oči..během celého dopoledne měl třes rukou, hned si musel dát několik panáků vodky, aby se srovnal a dříve komunikativní člověk, sotva ze sebe dostal srozumitelnou větu a několikrát za den plakal.. Chtěla bych vás požádat o radu, jak v tomto případě postupovat, jak mu pomoci, aby se z toho dostal, protože si myslím, že je nejvyšší čas..ale obávám se toho, jak mu to sdělit a v případě, že se půjde léčit, kam se potom má vrátit, nemá žádný domov a když se vrátí zpět k té servírce, kde spolu bydlí nad hospodou, myslím, že to pak celé nemá cenu. A kdyby se vrátil domů k mámě, vrací se vlastně do míst, kde dříve bydlel se svou ženou a kde to celé na něj padá. Moc ráda, bych mu pomohla, měla zase skvělého bráchu a nechci mu jít na pohřeb...vždyt má ještě celý život před sebou, je mu 37 let. Obávám se také rakoviny plic, jelikož strašně kouří a náš táta na tuto nemoc zemřel. Budu ráda za každou vaší pomoc , jak postupovat...jak mu oznámit, že se má jít léčit. Moc Vám děkuji a přeji pěkný den.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Mám zkušenost, že se nemá smysl chodit kolem horké kaše. Jestli je na tom tak špatně jak píšete, sdělte mu úplně "na tvrdo", co si o tom myslíte a poraďte mu, aby se šel léčit. Důsledný tlak směrem do léčby je taky vlastně to jediné, co můžete pro něj udělat. Řešit, kam po léčbě, není teď aktuální, to si s čistou hlavou může zajistit z léčby. (Existují nějaké možnosti chráněného bydlení, případně provizorně ubytovna, než si najde něco stálého.) Pokud pije hodně a dlouhodobě, zkusil bych třeba PL Červený Dvůr (nebo Apolinář, případně PL Bohnice). Tady jsou odkazy: Červený Dvůr: http://cervenydvur.cz Apolinář: http://www.vfn.cz/article.asp?nDepartmentID=680&nArticleID=10095&nLanguageID=1 Pl Bohnice: http://www.plbohnice.cz (pav. 31) Když by měl váš bratr pochybnosti o nutnosti ústavní léčby, měl by se obrátit na AT ambulanci podle místa bydliště a svou situaci tam probrat. Kontakt si může najít třeba tady: http://www.drogy-info.cz/index.php/map/ Tak držím palce.