paranoia
mimi
Dobrý den,přibližně 3 roky beru nosem pervitin cca 2krát týdně,mezitím jsem brala dohromady cca 3 měsíce jehlou,ale to mě nezaujalo. Na dojezdu bývám paranoidní. Poslední dobou jsem už paranoidní ikdyž jsem úplně střízlivá. Někdy mám takové stavy, že si připadám jako na dojezdu, ikdyž jem pár dní,třeba 2týdny, nic neměla.Mívám takové myšlenky, že mám strach, abych se nezbláznila-rychlé myšlenky,vidím ve zvýšené míře vlastnosti lidí,paranoia..chtěla bych se zeptat, jestli toto po vysazení pervitinu zcela zmizí a po jaké době. Dále jsem se chtěla zeptat jestli mám šanci skončit s tím sama. Již delší dobu si pokaždé říkám,,tentokrát to bylo naposled",ale stačí aby mi někdo nabídnul a dám si, nedokážu odolat, ikdyž mám oproti ostatním lidem strašně těžké dojezdy,což je podle mě dáno i tím, že mám strach z komunikace s cizíma lidma.Někdo mi říká,ať se přestanu vyskytovat ve společnsti,lidí kteří berou, ale to nejde. V poslední době začal fetovat každý druhý.Drogy jsou všude kolem i v práci.A to bydlím skoro na vesnici.Myslíte,že mé psychické stavy jsou způsobené braním pervitinu, nebo je to vrozená psychická vada?Vím že to takhle přes internet nemůžete posoudit,stačí mi názor.Perník sem poprvé vyzkoušela v 16 letech, nyní mi bude 20let.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
No, kdyby ta paranoia nemizela po vysazení, navštivte psychiatra. Toxické psychosy mívají někdy tendenci přetrvávat, může se ale také jednat o první příznak počínající schizofrenie. Ohledně vysazení - nepochybně to zvládnete. Vyhýbejte se lidem, kteří pervitin berou, stejně tak místům kde se bere. S tím souvisí, že budete muset pravděpodobně změnit přátele, telefonní číslo, ... Když to nepůjde, je moudré jít na léčbu, dokud to není ve fázi, kdy to bude setsaktra těžké. Taky by bylo moudré, nechat se vyšetřit na virové hepatitidy a HIV. Brala jste inječně. První stadia infekcí mohou proběhnout bez příznaků a kdyby něco - čím dříve se začne s léčbou, tím je lepší prognosa. A napište, jak vám to jde, pokusím se vám s tím pomoci, pokud to půjde. :-)