syn a léčba
iva
Dobrý cen, obracím se na vás s dotazem, zda syn-19 let, který nedodělal 2x ústavní léčbu-pervitin,thc, má šanci bez další ústavní léčby abstinovat. Nyní před 3. nástupem do Červeného Dvora tvrdí, že tentokrát to už chce zvládnout sám.Nyní je asi 10 dní čistý, předtím 1,5 v léčebně. Zdá se mi, že má nyní správný náhled na svůj problém, ale nevím, zda to není jen výmluva.Na pervitinu byl jen asi 3 měsíce s přestávkou, ale vytvořila se u něj toxická psychoza, kterou zaléčili na detoxu,nyní užívá rispen a argofan. THC kouřil už 3 roky, nyní je opět na thc pozitivní.Tvrdí, že to bylo ze zoufalství, když měl chuť na pervitin. Máme spolu dobrý vztahy, většinou se mi svěří a vše rozebereme,ale stále jsem na vážkách, zda mám uvěřit tomu, že by to nyní zvládl sám. Strašně špatně snáší změny prostředí a trpí steskem.Od mala byl velmi neurotický a přecitlivělý. Od 11 let má různé psychické potíže a docházíme k psychiatrovi.Velmi mi na něm záleží a stále se mu snažím pomáhat, aby to zvládl.Nyní mě stále přemlouvá, že do léčebny už nechce a tak se s vámi chci poradit.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, Vaše situace je velmi složitá a já mám poměrně málo informací. Žádné jednoznačné doporučení Vám tedy nemohu dát. Napadá mě mnoho otázek... Spíše než zdlouhavé dopisování Vám doporučím osobní konzultace: http://advaitaliberec.cz/centrum-ambulantnich-sluzeb/program-ambulantniho-poradenstvi/ Pokud tuto možnost odmítáte, můžeme být nadále v písemném kontaktu. Nyní pár mých postřehů a komentářů k situaci. Šanci abstinovat bez léčby má. Nicméně myslím, že menší než s léčbou. V minulosti to několikrát bez odborné pomoci nezvládl. Již nyní má relaps na thc. Sice si jej hezky "omluvil", ale i tak. To, že těsně před nástupem couvá, je celkem běžné. Osobně si myslím, že za tím mohou být veliké obavy. Anebo je ta léčba kvůli Vám. Bylo by zajímavé slyšet, jak syn o těchto obavách a léčbě mluví. Zda za každým nabízeným řešením neodpovídá - Rád bych, ale..... Také si říkám, zda máte promyšleno, co uděláte v případě, že do léčebny nenastoupí a začne znovu brát. Co se z Vaší strany směrem k synovi změní. Každopádně přeji hodně sil a trpělivosti. Jste v nelehké situaci. Zdá se mi, že o syna pečujete, kontrolujete jej, snažíte se najít nejlepší řešení. A to je na jednoho trochu dost. Proto doporučuji osobní kontakt s poradnou. Nejlépe Vás obou. Přeji hezký den. TH