aurora
Chtěla jsem se zeptat...přítel bere perník...ne z nudy nebo tak ale kuli praci..jak si to neda neudela nic...a cely den prospi.chtela bych mu nejak pomoci,ale nevim jak,nemam s tim zkusenosti.za mesic rodim,strasne se tesime oba dva...myslite ze se neco zmeni az se to narodi?jsem uz vycerpana z toho...cely noci probrecim ale nevim jak mu mam vysvetlit aby prestal.prosim o radu!

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, chápu, jak těžké období teď prožíváte. Je možné, že přítel se na to, že pervitin užívá kvůli zaměstnání tak trochu vymlouvá. Nebo má práce příliš a bez pervitinu ji nestíhá. Anebo třeba může trpět únavovým syndromem. Pokud je přepracován, pak by si měl vyladit životní rytmus a pokud se cítí být stále unaven, měl by navštívit lékaře a vyloučit další možné příčiny. Nelze vyloučit, že se přítel po narození miminka změní, ale příliš bych na to nespoléhala. Navíc období po narození miminka bude sice obdobím krásným, ale nesmírně náročným a vyčerpávajícím, nevyřešené konflikty se mohou projevit v mnohem větší síle a razanci. Kdyby jste nebyla těhotná, asi bych Vám doporučila vztah s člověkem, co užívá pervitin velmi zvážit. Ale v tomto případě si myslím, že je nejvyšší čas, abyste oba dva vyhledali odbornou pomoc a ještě než se miminko narodí, se společně domluvili na nějakých pravidlech společného soužití. Pokud přítel nebude chtít odborníka navštívit, měla byste to udělat sama a poradit se, co dál. Pokud jste z Prahy, můžete využít služeb Poradny pro rodiče Sananim (pokud bude mít zájem docházet i přítel, je zde možnost párové terapie), telefon na objednání: 739 268 527. Adresa: Praha 1, Školská 30. Pokud z Prahy nejste, kontakty na obdobná zařízení naleznete na adrese www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. Myslím, že na pokusy svému příteli něco vysvětlovat už nemáte příliš času. Přeji Vám dost sil na řešení problému a také krásné a zdravé miminko.