Dafina
Dobrý den,jsem závislá na opiátech asi 5 let a chtěla bych jít na DETOX.Někde jsem četla že tam budu dostávat Subutex ale na víkend mi ho vysadí.A to budu celý víkend v absťáku?A nevíte jak dlouho bych tam musela být?A jak to tam chodí?Můžou za mnou návštěvy?Ráda bych s tím už skoncovala...Děkuji za rychlou odpověď.Viděla jsem více poraden na netu,ale vy jste evidentně nejlepší.A TO MYSLÍM VÁŽNĚ!

Odpověděl: Aleš Termer
Hezký den, S tím, že se vysazuje Subutex na detoxu přes víkend slyším prvně. I když netvrdím, že tomu tak někde nemůže být. Ale nepřijde mi to přiliš terapeutické. Detoxy jsou různé. Jak dlouho tam budete záleží na tom, co a kolik berete. Z heroinu to obvykle nebývá déle než 10 - 14 dní. Po Subutexu to bývají tři čtyři týdny s tím, že je lepší tam ještě nějaký den zůstat, protože buprenorfin (aktivní látka v Subutexu) má nepříjemnou vlastnost, že může způsobovat "absťákové flashbacky". Obyčejně jsou na detoxech radši, když víte jak po něm budete dále pokračovat. Tedy, máte-li už nějakou zařízenou léčbu (ambulance, stacionář, léčebna, komunita) kam po vyabstinování nastoupíte. Co se týče návštěv má pravidla nastavená každý detox trochu jinak. Rodinní příslušníci myslím, by neměli být problém. Rozhodně neradi vidí, když za pacienty docházejí "přátelé ze scény". Dobré zkušenosti máme u nás v Praze s pražskými detoxy, s plzeňským, libereckým, brněnským... Jen pro upřesnění: nástup na detox není "rychlá akce", nástup bývá třeba až za měsíc po vznesení požadavku a objednání. Do té doby je dobré s někým (třeba v káčku) probrat co bude pak... Snad jsem vyhověl :) Mějte se A.T.