Píchnutí jehlou
Dobrý den, ráda bych se zeptala.. Dnes ráno jsem si sedla na autobusové zastávce na lavičku a ucítila jsem píchnutí v zádech - poté jsem zjistila že v opěradle je zapíchnutá jehla, ne ta lékařská, ale normální na šití, píchla mě tou širší stranou kde se protahuje nit. Je možné se takto nakazit virem HIV? Vpich nebyl hluboký, ale malý stroupek tam mám. Co byste mi dali za radu jak dál postupovat? Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se jednalo o jehlu na šití, tak považuji možnost přenosu HIV za nemožnou. Na jehle by musela být krev HIV pozitivní osoby, která by ji musela dát do opěradla max. několik minut před tím, než jste se o ní poranila. Virus HIV přežije na vzduchu jen velmi krátkou dobu. Zároveň si nedokážu představit, jak a k čemu by bylo možné použít jehlu na šití tak, aby na jejím "oušku" byla v okamžiku Vašeho poranění čerstvá cizí krev. Myslím, že vaše obavy jsou zbytečné. Pokud se však přesto chcete ujistit, že je vše v pořádku, tak samozřejmě můžete zajít na testy HIV.