ked berem 1,5 až 2 gramy heroinu denne ako sa mam z toho dostat aby ten následný absták nebol taký wážny...fakt wážne to potrebujem vediet...vopred dakujem za radu

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Záleží na tom, zda se o to chcete pokoušet sám nebo zda jste třeba uvažoval o nějaké odborné pomoci. Pokud vysadíte heroin, který berete v takovém množství, tak se dají abstinenční příznaky očekávat a běžnými způsoby se odvykací stav moc ovlivnit nedá, jistě se tomu dá trochu ulevit, když se o Vás bude někdo starat, zajistí Vám klid a bude k dispozici, když budete něco potřebovat. Volně dostupnými léky tomu moc nepomůžete. Existují ale i možnosti přechodu na substituční látku, např. buprenorfin (léky Subutex, Suboxone), který je na předpis lékaře a který pod jeho dohledem můžete postupně během pár týdnů vysnižovat a vysadit, aniž by odvykací stav byl tak dramatický jako po heroinu. Také je možné přejít na substituční léčbu dlouhodobě, a vysadit až se budete cítit (metadon, buprenorfin). Nebo je možné využít detoxifikace v rámci pobytové léčby, kde jsou schopni Vám nabídnout medikaci a abstinenční příznaky zmírnit. Pokud s tím skutečně chcete přestat, o nějaké formě léčby bych asi na Vašem místě uvažovala... Bez odborné pomoci je naděje, že se Vám podaří s heroinem přestat, poměrně malá. I když překonáte abstinenční příznaky, tak ještě není vyhráno a bez nějaké podpory zvenku je dost pravděpodobné, že do toho spadnete znovu. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych se Vám mohla pokusit najít kontakty na zařízení, kam byste se mohl obrátit, disponujeme i nějakými kontakty na Slovensku. Zatím držím palce.