budem ako predtým?
kanai
Dobrý deň, Pervitín som brala cca 3 roky a už 1,5 roka som "čistá". Dostala som sa z toho sama bez odbornej pomoci. Teraz mám dobrú prácu a spravila som prijímačky na VŠ. Bohužiaľ mi zostali niektoré "stavy" i keď v omnoho ľahšej forme. Napr. nemôžem čakať na autobus pretože sa "všetci na mňa pozerajú", alebo čakám v reštaurácii kým mi pripravia a zabalia jedlo, ale medzitým sa "všetci na mňa pozerajú" a ja sa začnem triasť, rýchlo dýchať a dusiť- musela som rýchlo odísť. Tieto veci sa mi stávajú zakaždým, keď som unavená a mňa by zaujímalo, či sami časom odoznejú alebo mám vyhľadať odbornú pomoc. Ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den To co popisujete, jsou takové "malé stíhy". Nepíšete, jestli jste je měla někdy předtím, než jste začala užívat pervitin. Pervitn však skutečně může tyto stavy vyvolávat. U citlivých jedinců mohou v této mírnější formě přetrvávat i během abstinence. My tomu říkáme "latentní psychická porucha". Tedy je to něco co má člověk v sobě skryté a pokud nevstoupí do kontaktu s drogou, nemusí se taková porucha celý život vůbec objevit. Myslím, že pokud se tyto stavy objevují již po relativně dlouhé době abstinence, a vám to do určité míry omezuje běžný život, bylo by vhodné si promluvit s odborníkem. Tyto stavy se dají psychoterapií, případně nějakou formou medikace odstranit. Co bych vám aktuálně rozhodně doporučil: Snažte se neužívat žádné drogy. Zejména byste se měla vyhnout marihuaně, LSD, houbičkám, pervitinu, kokainu, extázi. Tyhle drogy by váš problém mohly prohloubit a zkomplikovat. Pokud budete chtít nějaké další informace, zase se ozvěte. S pozdravem A.T.