abstak
rom79
brala jsem vse od klepek přes trávu,piko az po heroin. Tvrdy drogy asi3 roky 6let strřídavě hulení a klepky. Ted jsem asi 5let úplně čistá přesto nemůžu zapomenout. Je to 14dní co jsem popíjelala a neodolala sjela jsem se aspon klepkama které byly po ruce.nejhorší na tom ale je že já chci,jediný co me ještě pořád drží je můj pes a to že už nechci ublížit svým blýzkým,ale jak dlouho se to dá vydržet

Odpověděl: Jana Marečková
Vydržet se to dá celý život, řada lidí, kteří byli drogově závislí, to zvládá. Není důvod, proč byste to nezvládla i Vy. Ale chce to jistý řád a pravidla, která si stanovíte a budete dodržovat. Pokud jste prošla léčbou, pravděpodobně o těchto pravidlech a svých „spouštěcích mechanismech „ něco víte. Pokud ne, bude pro Vás asi obtížné tyto mechanismy poznat a pravidla si vytvořit. Vyhledejte někoho, kdo Vám v tom pomůže. V každém větším městě existuje něco jako kontaktní centrum, kde můžete využít nezávazně, anonymně a bezplatně poradenství. Kontakty najdete také na www.drogy-info.cz. Sama jste poznala, že popíjení alkoholu Vám významně spustí chuť na drogy („klepky“, pokud se zneužívají, jsou také drogy). Také je moc dobře, že existuje něco, co Vás od braní odrazuje (pes a to, že nechcete ublížit svým blízkým), je třeba hledat ještě další věci, které Vás budou motivovat drogy nebrat a které Vám nahradí příjemné zážitky spojené s drogami. Pokud chcete dlouhodobě abstinovat, je třeba abstinovat úplně – to znamená nepít alkohol, nebrat „klepky“ a žádné jiné drogy.Každé opětovné užití byť „klepek“ roztočí kolotoč výčitek a chutí.Tak Vám přeji, ať to zvládnete, stojí to za to!