S.O.S.
ztroskotanec
Dobrý den. Obracim se na vás ze zoufalství. Bude mi 19 let a přibližně 3 roky ale opravdu aktivně a denně s pár vyjímkami kouřím marihuanu.. Můj návyk spočívá v tom že si vemu kbelík s vodou, do toho dám 2l láhev která má ustřihlé dno. Na hrdlo položím kovový závit nebo tak něco které ma sýto do kterého vkládám marihuanu. Zapaluji a tahám láhev s kýble az je naplnena vtahnu do sebe ten kour. obcas i ten joint. Víte už delší dobu mě to trápí. Říkám si kouřit trávu dobře ale denně???? Někdy upadam do hroznych depresi, mam strach ze smrti porad me neco boli obcas plice, pak neco tesne pod žebry. Někdy mam takove divné křeče jakoby v žilách. Matka už to kolikrát semnou řešila a nenávidi to ale je jasný ze nevi to co ja že kouřím skoro denne. Do toho také kouřím tabák. tak plus minus 10 denne. Vsude na internetu vidim blby kecy huličů ze to nic nedela ze na to neni zavislost ale můžu říct že opravdu je a to dost. tímto dotazem bych se chtel jen dozvedet co mi muze bejt a jestli ma jeste vubec cenu stim prestavat jestli uz neni pozde a do 25 amen. Hlavne ten strach ze smrti me ubíjí. Omlouvám se za takovy text ale jste jedinný komu se můžu takhle zatim vypovidat. chci stim neco delat, ale musim bejt nastartovanej tim ze jste neni pozde a ty bolesti co pocituji nejsou naka rakovina nebo tak neco dekuji moc za odpoved

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Hlavně žádnou paniku. S vašimi problémy se jistě dá něco dělat. Rád bych vás povzbudil v tom smyslu, že pokud se rozhodnete přestat kouřit marihuanu a změnit životní styl (protože to s tím skoro vždy souvisí), může to být pro vás nakonec změna užitečná a dokonce příjemná. Jestli denně kouříte, zkuste přestat (klidně najednou) a sledujte, co to udělá. Stavy, které popisujete (úzkost, bolesti), mohou prostě odeznít po pár dnech důsledné abstinence. Ale také nemusejí, je i varianta, že máte jiné duševní potíže, které marihuanou jen "přebíjíte". Pokud by vám bylo po týdnu až dvou opravdu blbě, vyhledejte terapeuta nebo psychiatra (můžete nám třeba znovu napsat a my vám kontakt podle přibližného místa bydliště vyhledáme). Takže se do toho pusťte, nemějte zbytečné obavy a uvidíte, že dlouhodobě se budete cítit lépe. Je možné, že přes veškerou dobrou vůli se vám nebude dařit úplně přestat (nějaký strašný absťák se nekoná, ale pravděpodobně se občas objeví silná touha po marihuaně, které je někdy snadné podlehnout). Pokud byste se ke marihuaně vracel (což nedoporučuji - přináší to zklamání a ztrátu motivace), je vhodné vyhledat poradce nebo terapeuta. Není to žádná ostuda, nebyl byste první ani poslední - naopak vámi započaté změny včetně abstinece proběhnou efektivněji a bez zbytečných pokusů a omylů. Tak držím palce a klidně znovu napište.