Lexaurin
oleonora
Dobrý den, máme syna, který je drogově závislý. Jako podpůrný lék má předepsaný Lexaurin. Chci se zeptat jaká je možná maximální dávka. Jde mi o to, aby neměl léky volně k dispozici, aby je nezneužil k sebevraždě. Jaké je smrtelné množství? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Lexaurin patří mezi benzodiazepiny, takže pokud není zkombinován s jinou tlumivou látkou (např. alkoholem, heroinem), je pravděpodobnost fatálního předávkování malá. Užití celého balení léku obvykle není u zdravého člověka dávka postačující k suicidiu (pokud se tedy nejedná o nějaké extra velké pro nemocnice, myslím krabičku s jedním či dvěma blisty). Nesmí se to však kombinovat třeba s tím alkoholem. Ohledně dávkování, doporučil bych se držet dávek předepsaných lékařem. Je to cesta, která vede nejspíše k úspěchu a je také nejsnazší pro vás.