Smoulinka
Děkuji za vaši odpověď z 12.6.Dnes jsem definitivne zjistila,ze opravdu pervitin bere a do toho spi s holkou,ktera ho k tomu dovedla.Ukoncila jsem s nim dnes veskery kontakt pred nimi obema.Tutlaji a tutlaji,ja vim,ze se musim zachranit hlavne ja,ale v jednom stredisku mi poradili,ze musi jit ke dnu,jinak se nebude snazit se sebou neco delat,protoze zatim nedospel do stadia,kdy si uvedomuje,ze je na tom spatne.Proto jsem se s nim rozesla a ted musim pozadat i jeho rodice o pomoc,aby ho vyhodili z prace a omezili mu prisun penez,jelikoz mi rodice veri,doufam,ze to dokazu a ze se da jeste z tak skvelyho kluka vypracovat rozumny clovek.je to spravne reseni?jinak k rozuzleni nedojde.a jakou roli hraje vubec policie,nase mesto je nejznamejsi pervitinove doupe a i kdyz uvidite,ze nekdo prodava drogu diteti,nikdo to neresi.je to zoufale a myslim,ze si jdeme sami proti sobe.dekuji za rady.

Odpověděl:
Dobrý den, je dobře, že jste začala zachraňovat sama sebe. S názorem, že uživatel musí pocítit důsledky svého chování v plné síle, aby ho to ho motivovalo ke změně souhlasím. Aby to však mělo tento efekt, musí to být důsledky jeho činů, ne vašich. Závislí mají dlouho tendenci svalovat vinu na svoje okolí. Pokud mu začnete otevřeně škodit, hrozí, že vinu svalí na vás a nikdy nedojde k přijetí osobní zodpovědnosti za svoje činy. V roli oběti může pak setrvat velmi dlouho. Dilema tedy zní: Chránit jeho rodiče a uškodit jemu nebo nechat věcem volný průběh a nechat ho vlastnímu osudu. Neznám vaší situaci a nejsem schopen posoudit, které řešení je lepší. Budu se opakovat, ale měla byste vyhledat odbornou pomoc, kde můžete toto téma konzultovat. Co se týká policie - moc nevím, na co se vlastně ptáte. Asi bych ten dotaz potřeboval upřesnit. Hodně štěstí. TN