Wendy
Dobrý den,mám kamarádku která bere nitrožilně subutex.Už to takto dělat nechce ale říká že jinak je jí za chvíli špatně(když ho vycuca).Nechce se svěřit odborníkovi.Bojí se že by ji lékař přestal subutex předepisovat.Můžete mi prosím poradit jak to udělat aby ho začla brát tak jak se má?Dost se kvůli tomu trápí.Jsem s ní často a vím že chce přestat.Viděla jsem u ní absťák a fakt síla :-( DĚKUJI

Odpověděl: Uživatel Testovací
Dobrý den, účinná látka v Subutexu - buprenorfin se vstřebává podobně u nitrožilní i sublingvální aplikaci. Kvůli tomu Vaše kamarádka nemůže mít objektivně pocit, že se jí dělá špatně. Může ho mít subjektivně (může mít takový pocit), to se někdy stává u dlouhodobých nitrožilních uživatelů, kteří mají aplikaci silně spojenou se samotným rituálem aplikace injekční stříkačkou atd. Nitrožilní aplikace tablet přitom patří k nejrizikovějšímu způsobu užívání. Moc jiných cest, než přestat tento problém tajit, nevidím. Někteří odborníci doporučují např. aplikovat Subutex pod jazyk a potom si stříkačkou aplikovat pouze vodu (k dostání např. v Káčkách), to je však řešení dočasné, které ale zohledňuje tzv. "závislost na jehle." Eliminuje se ale tím velké nebezpečí drcení tablet, protože obsah plnidel a jiných pevných, případně nerozpustných látek může zhoršit průtok krve plicemi při nitrožilní aplikaci. Psychiatři se poměrně často setkávají s tím, že jejich klienti Subutex aplikují nitrožilně. Většinou to není důvod k ukončení spolupráce, naopak, když je problém vyřčen, je možné s ním začít pracovat. Kvůli tomu je např. také na trhu i Suboxone, který obsahuje stejnou účinnou látku, ale již nejde aplikovat nitrožilně.