Otec
Ling
Dobrý den, zajímalo by mě jaké jsou možnosti pro zbytek rodiny,když otec je závislý na alkoholu do té míry,že skončil jeho pracovní život a z větší míry i soukromí,a de fakto ohrožuje svým jednáním ostatní členy rodiny(není myšleno fyzické ohrožení). Děkuji za odpověď Ling

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, ptáte se, jaké má možnosti zbytek rodiny, když je otec závislý na alkoholu do té míry, že skončil jeho pracovní život a z větší míry i soukromí. Odpověď na takovou otázku se bude značně lišit, případ od případu. Nevím, co jste dosud zkoušeli, co jak fungovalo, v jakém stavu otec je, zda se pokusil o léčbu, jak to dopadlo,... Vždycky je důležité, aby se jednotliví členové zkusili postarat o sebe samotné, stanovili si pravidla a meze, za jakých můžou společně fungovat, nezapomněli si udělat nějakou radost a nežili jen tím "rodinným neštěstím". Obecně lze rodinám v takové situaci doporučit obrátit se na zařízení, které pomáhá rodinám v podobných situacích. V Praze je to třeba o.s.Anima v Apolinářské (www.anima-os.cz). Jste-li od jinud, napište znovu, pokusím se najít zařízení ve Vašem okolí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.