Dotaz ohledně dcery
matka
Prosím o radu ohledně dcery - 24 let. V měsíci srpnu dcera již 16 měsíců nebere drogy - je ve VT. Předtím byla cca 5 let závislá- /s 9ti měsíční pauzou - též VT/ - nejprve na pervitinu, později nitrožilně na heroinu. Uvědomuje si, že nebude jednoduché se začlenit do plnohodnotného života bez drog, což by velmi ráda, protože drogy ji už vzaly příliš mnoho. Ale už jednou se jí to nepodařilo. Můžete poradit, zda by pro ni byl vhodná následná léčba v komunitě a ve které - s ohledem na dlouhou abstinenci by volila raději 3-4 měsíční pobyt než dlouhodobější nebo myslíte,že by stačila ambulantní léčba? Bydlíme v jižních Čechách. U mě má veškeré zázemí a pomoc. Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, pokud vaše dcera již 16 měsíců abstinuje, nejsem si jistá, zda by pobytová léčba v komunitě byla ta optimální volba. Myslím, že by bylo vhodnější, aby po ukončení VTOS nastoupila do dlouhodobého ambulantního doléčovacího programu a pokusila se situaci zvládnout s ambulantní podporou. Doléčovací programy jsou zaměřeny na udržení abstinence a také na zvládnutí sociálních problémů, které běžný život přináší.( Např. obstarání zaměstnání, dokončení vzdělání ap.). Píšete, že jste z jižních Čech, posílám vám kontakt na dvě odborná zařízení, která doléčovací programy poskytují a kam by se vaše dcera mohla obrátit: Centrum následné péče o.s. Prevent Následná péče a doléčování Tylova 156/23, České Budějovice, 370 01 telefon: 386 350 380 Bc. Jiří Koreš http://www.os-prevent.cz Institut pro rozvoj osobnosti, o.p.s. Následná péče a doléčování Poradna drogových závislostí Čechova 52, České Budějovice, 370 01 telefon: 721 311 407 PaedDr. Milan Kyzour http://ipro.webz.cz V případě, že má vaše dcera nějaké nedořešené právní problémy z minulosti, může se obrátit na Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt naleznete na těchto stránkách v pravém sloupci. Přeji hodně štěstí vám i vaší dceři.