píchnutí o inj. jehlu-dodatek
anonim
Dobrý den(děkuji za zodpovětený dotaz) ,ale mám ještě jeden.Byl jsem na hiv testech po 3-4 měsících jak sem předtím spal ,ale zapoměl jsme napsta ,že jsem první měsíc bral antibiotika(možná dokonce měsíc a půl).Neovlivní to výsledek ?Dále se chci zeptat kolik lidí se nakazilo píchnutím o injekční jehlu a jaká šance je ,že jsem se nakazil když sem se pích o injekční jehlu(v %) když byla ve sněhu ,ale vůbec nevím jak dlouho.A poznal bych ,že mám hiv třeba po roce a půl ?Moc se totiž bojim **09**09 ,protože sem měl skoro všechny příznaky primoinfekce akorát ,že mi zjistily ,že mám asi chřipku takže se to k primoinfekci asi nezařazuje

Odpověděl: Jakub Minařík
ATB by výsledek testů neměla ovlivnit. ATB jsou protibakteriální lék, nikoliv protivirový. A HIV je virus. Nemám statistiky, kolik lidí se nakazilo bodnutím o injekční stíkačku, ale vím, že nákaza je možná tam, kde dojde k poranění dutým předmětem s relativně velkým průměrem bezprostředně poté, co jej použil nakažený. Jehly s velkým průměrem se pro aplikaci drog prakticky nepoužívají,v ČR je zatím relativně málo nakažených, bylo to za podmínek pro přežití viru nepříznivých. Pravděpodobnost nákazy je prakticky rovná 0. Chřipkové příznaky patří i k příznakům infekce HIV, souvisí to s reakcí těla na celkovou infekci virem. Ale většina chřipek je chřipka. Jestli máte, nebo nemáte infekci HIV poznáte jedině, pokud půjdete na testy. Tak to neodkládejte a vyražte. Jinak se vám neuleví.