Kamarad a fet
anonym
Dobrý den,mám kamaráda ktery už od takovejch 15 let i dříve hulí..jenže tato lehká droga mu samozdřejmě nestačila,začal se šnupáním pervitinu,pak na to nasledovalo 3 roky střílení heroinu.On mi říkal že si přeztal střílet a jenom zas šnupe,ale já sem mu to moc neveřila..pak zničeho nic tak na rok zmizel..nedavno sem se sním začala stykat a říka že už je pul roku čistej a jenom hulí že se dal do pořádku atd..ale já mam obavi zas a neveřím mu..je stale hrozne vyhublej když pije alkohol tak to do sebe leje jako by nic a ale je v klidu a najednou je znicenej a agresivni a druhej den si nic nepamatuje..obcas o tom mluvi jak bysi dal.ale jinak neda se rici ze by byl nak agresivni i normalne..on uz je na tu drogu zvyklej nevim jak to mam na nem poznat a hlavne jak mu pomoct aby dosahl vysneneho snu?:(

Odpověděl:
Dobrý den, svůj "vysněný sen" si bude muset naplnit především váš kamarád sám. Těžko říci, zda za jeho současným chováním a občasnou agresivitou je alkohol, užívání pervitinu nebo něco jiného, to se takhle přes internet poznat nedá. Chápu, že kamarádovi chcete pomoci a že vám na něm záleží, záleží však na tom, nakolik bude kamarád ochoten se s vámi o svých problémech bavit a řešit je. Možná, že on má dojem, že žádný zásadní problém nemá a v tom případě s tím mnoho nenaděláte. Zkuste si s ním o tom promluvit, říci mu, že máte strach, aby znovu do pervitinu nespadl. Pokud by se vám svěřil, že má opět s pervitinem problémy, můžete mu bídnout kontakt na naši poradnu eventuelně na jinou odbornou pomoc, kterou vám můžeme vyhledat. To hlavní však závisí na něm. Přeji hodně štěstí.