Dobrý den, Mám problém,tedy spíše můj přítel,je mu 24 let a uz od 18 let kouri marihuanu,sme spolu rok a neumí si předctavit max.2dny bez jountu. Hulí každý den 1až5špeků deně. Tvrdí,že ho zrovna něco bolí a to mu pomůže a tak,posledni dobou se dost hadame pravě proto,nevím jestli to s tim souvisí,ale poslední měsíc má problém s erekcí,pořád se na něco vymlouval a včera se mi přiznal,řekne mi že s travou přestane,že chce změnit život(přátele nedokáže) a na to rano najdu "nedopalek"jounta,nevim jak si s ním mám promluvit aby to pochopil je to taky tím,že se pohybuje mezi lidma kde se hulí,ale hulí i sám doma,je tak bez duvodu.Může být na trávě až tak zavyslí,aby to nedokázal omezit,nebo to bere jako svůj útěk od "reality" do budoucna planujeme miminko,ale nebudu riskovat,že můžu mít nemocné dítě. Chtěla bych mu nějak pomoct tvrdí sám,že chce přestat,ale asi to je silnější nežli on sám. Na příteli mi moc zaleží,můžu mu to nějak vysětlit aniž by to bral,že mu to zakazuju a šel hulit na"truc" Já vám moc děkuji za odpověď a přeji příjemny den.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je dobře, že jste se rozhodla tento problém řešit a že chcete příteli pomoct. Ale pokud přítel sám nebude mít potřebu životní styl spojený s kouřením marihuany změnit, Vy můžete vysvětlovat horem dolem a nepomůže to. Upřímně řečeno, nedovedu si představit, jak takový život s člověkem, který tak intenzivně kouří marihuanu vypadá – je škoda, že jste o tom něco nenapsala. Je spolehlivý? Chodí do práce? Pamatuje si, co jste mu před hodinou říkala? Porucha erekce může skutečně souviset s intenzivním kouřením marihuany. Myslím, že i při plánování miminka není ani tak na místě strach z toho, že dítě bude nemocné, ale určitě bych se na Vašem místě bála toho, jak člověk denně kouřící marihuanu bude vychovávat dítě, jak se o ně bude starat, jak dokáže zabezpečit rodinu, jaký vzor bude pro Vaše dítě. Pokud přítel tvrdí, že s tím chce přestat, musí pro to také něco udělat – ono to samo nepřijde – a rozhodně bez toho, že se vzdá svých drogových přátel to nepůjde. Pokud opravdu myslí upřímně, že s tím chce přestat a sám to nezvládne – je namístě vyhledat odborníka v zařízení na drogovou problematiku – např. kontaktní centrum, kde bude mít možnost si o svém problému nezávazně, anonymně a bezplatně promluvit(pokud napíšete, odkud jste, pošlu kontakty). A pokud nebude takovou službu chtít využít Váš přítel, rozhodně ji využijte Vy – poradí Vám, jak postupovat. Myslím, že čím dřív začnete problém řešit, tím lépe (čekat na to, že až bude miminko se přítel změní bych neriskovala). Přeji hodně síly.