Ako prestat s marihuanou...
Mirinda
Dobry den..Chcela by som sa vas opytat že či by ste mi nepomohly prestat s fajčenim marihuany lebo ja sama to už nezvadnem...Ja si musim dat aspon 4-5 jointov denne lebo inak mam pocit ako keby som ani nejdela...Proste som uplne na dne ked si nezafajim marihunau..Ani s nej nemam už halucinacie ani nič proste mne to robi už thaky odbry prijemny stav...Fajčim ju až ako cigarety len thak...Citim že mi to vpliva na mozog...že sa ciitm divne..Prosim pomožte mi ako s tym prestat alebo aspon ako ju obmedzit....Vopred dakujem

Odpověděl: Jana Marečková
Sama vnímáte takto intenzivní kouření marihuany jako problém. To je první důležitý krok k jeho řešení. Myslím si, že přes internet Vám těžko pomůžeme, v této chvíli pro Vás bude důležitý osobní kontakt s odborníkem v zařízení, které se zabývá drogovou problematikou. V této chvíli Vám totiž nepomůže jednorázová intervence, ale dlouhodobá práce na sobě. Pravděpodobně bude třeba delší čas na to, aby stavy, které popisujete, odezněly, je možné, že budete potřebovat i psychiatrickou pomoc. Také budete muset zapracovat na tom, abyste si ty příjemné stavy, které máte po kouření marihuany dokázala obstarat jiným způsobem. Popisujete psychické problémy, které Vám užívání marihuany způsobuje, ale nepíšete, jak žijete. Zda zvládáte chodit do práce, jak trávíte svůj volný čas, zda se věnujete koníčkům, zda kouříte sama nebo s přáteli, je kouření marihuany prostředkem k zábavě a relaxaci? Ono totiž přestat kouřit marihuanu znamená, že často musíte změnit svůj životní styl a své přátele a to není jednoduchá záležitost. Na Vašem místě bych raději zvolila úplnou abstinenci, protože pouhé omezení užívání marihuany může být jen dočasné, navíc jste neustále v kontaktu s lidmi, kteří marihuanu užívají a v prostředí kde se drogy berou. Přeji Vám hodně síly, abyste to zvládla.