Sestřenice
Martin
Vym že tady v čechach jse hodně uživa piko jehlou. Muj problem je že Sestřenka začala brat drogi nevíme co bere pravděpodobně pervitin .Heroin je tady v cechach pro lidi moc drahy i když ...všechno utratíla fetovala tak hodně že ji v pondělí sebraly barak. Hrozné zhubla má bolaky ,i a s nikím nekumunikuje z rodiny. Mužu ji nejak pomoct.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že byste chtěl sestřenici pomoci. Sestřenice má zřejmě s drogami dlouhodobý a dost závažný problém, pokud píšete, že přišla o dům (zřejmě v souvislosti s dluhy a exekucí). V tuto chvíli je celkem lhostejné, zda se jedná o pervitin nebo heroin, podstatné je, že sestřenice bojuje se závislostí. V ČR se pervitin užívá častěji než heroin, i když heroin není pro české uživatele nedostupný, a to ani cenově. Je pravděpodobnější, že se v případě Vaší sestřenice jedná o pervitin, pokud popisujete u ní i výrazné zhubnutí a kožní problémy, ty bývají typičtější pro pervitin. Bohužel je dost obtížné jí nějak pomoci, pokud ona sama nemá motivaci se situací něco dělat a s nikým z rodiny nekomunikuje. Vy sám jste s ní v nějakém kontaktu nebo ne? Pokud ano, tak bychom mohli něco vymyslet, když mi napíšete víc podrobností - kolik je sestřenici let, jak dlouho asi problém s drogami trvá, zda se k tomu vážou ještě další problémy kromě uvedených dluhů (zdravotní, právní)... a odkud sestřenice je. Zatím přeji hodně štěstí.