Jak se zachovat dál..
mamka
Dobrý den, na vaše stránky jsem už několikrát psala. Je to už docela dlouho. Šlo o klasický průběh sociálních, rodinných a dalších dopadů spojených s úžíváním drog našeho syna. /tráva a šňupání pervitinu/. Došli jsme po devíti letech do fáze, kdy jsme synovi zrušili trvalý pobyt. A pro začátek jsme mu předplatili podnájem na 3 měsíce. Mě teď zajímá následující: pobyt jsme synovi zrušili v prosinci 2007. Po třech měsících jsme se náhodně dozvěděli, že v tom podnájmu už není. Od té doby nevíme co s ním vůbec je, co dělá, kde bydlí a nemáme o něm ani žádné zprávy. Párkrát u nás za tu dobu co je pryč byla policie a hledala ho pro trestnou činnost krádeže, víc nám neřekli. Chci se zeptat, jak teď dál postupovat. Je to takhle normální vývoj celé té situace, že o něm nic nevíme? Že se nám vůbec neozve? A jáká je v této fázi naše úloha jako rodičů? Chtěli bychom mu pomoct, ale vlastně nemáme jak a ani vlastně nevíme jaká by ta pomoc v této fázi měla být. Máme ho hledat, nebo čekat až se na nás obrátí sám? A jak dlouho bude ještě trvat jeho návrat k rodině? A dojde k němu vůbec? Je to spousta otázek, vím. Ale po vaši konzultaci , kde nám bylo řečeno, že odhlášení z tvalého pobytu je to nejlepší, co pro něho můžeme v dané situaci udělat, jsme to udělali a teď co dál.... Zdraví mamka

Odpověděl:
Dobrý den, pokud je váš syn zletilý (což předpokládám), za současné situace toho opravdu mnoho dělat nemůžete. Nezbyde než vyčkat, zda se vám ozve. V krajním případě ho můžete na Policii ČR nahlásit jako pohřešovaného, nedokážu však odhadnout, jaké stanovisko k tomu ve vašem případě policie zaujme. Bohužel to, kdy se k vám syn vrátí a zda vůbec, vám nikdo nemůže říci. Každopádně je dospělý a za za svůj život si zodpovídá on sám, takže to budete muset nechat na něm. Rozhodně si však vaše minulá rozhodnutí (ohledně bydlení vašeho syna atd.) nevyčítejte, chránit se před důsledky jeho závislosti máte nárok a často těmito kroky předejdete mnoha dalším nepříjemnostem. A navíc dáte synovi šanci, aby si uvědomil, že užívání drog nese i řadu negativních dopadů, které si musí vyřešit sám. Chápu, že se trápíte a máte o syna strach, nicméně bych vám doporučila, abyste se zaměřila předvším na svůj vlastní život a na to, abyste v něm byla přiměřeně spokojená. Jsou věci, které při nejlepší vůli ovlinit nejdou a naopak. Možná by vám pomohlo si o svých starostech s někým promluvit osobně. Pokud byste měla zájem, mohu vám poslat kontakt na poradnu pro rodiny závislých, potřebovala bych však vědět váš region. Přeji hodně sil a trpělivosti.