Pervitin a jiné
Petra
Dobrý den, je mi 38 let a mám za sebou v minulosti (cca od 27 do 32 let věku) pětiletou "šňupací pervitinovou kariéru". Byla jsem typický "samotář", nestýkala jsem se s žádnými narkomany ani se nepohybovala v jejich prostředí. Po celou dobu jsem užívala cca 1 gram týdně. Hodně jsem pracovala, starala se o domácnost, vychovávala dítě, rozvedla se a našla si nového partnera... Bylo velmi těžké žít tzv.normální život a zároveň se potýkat s utajovanou závislostí, ale nakonec se mi to podařilo, když jsem znovu otěhotněla. To byla velmi silná motivace. Pak jsem 5 let bez obtíží abstinovala, rodila a kojila (2 další děti). A pak, po skončení druhého dvouletého kojení, jsem sama s úžasem sledovala, jak po předchozím příležistostném vypití jednoho panáka nějakého alkoholu vytáčím číslo svého dealera a jedu pro pevitin. Už jsou to 4 měsíce co v tom jedu znovu. Je to absurdní dvojí život, jsem považována za příkladnou matku - nejstarší ratolest je velmi úspěšná, maturita se samými jedničkami, vysoká škola... malé děti jsou nezvykle chytré, velmi rychlé ve vývoji... partner velmi úspěšný v podnikání, nemáme žádné partnerské neshody... a nikdo kolem mě nemá tušení, co potají dělám. Můj den vypadá asi tak, že dopoledne zvládnu být čistá, odpoledne už beru pervitin (spotřebuji cca 1 gram za dva týdny), následné napětí kompenzuji nějakým alkoholem (cca 4 panáky v průběhu dne), a večerní neschopnost usnout vyřeším půlkou stilnoxu. Dávky nezvyšuji, občas 1 den úplně vynechám všechno, ale to pak sotva lezu a vymlouvám se na nevyspání apod. Jsem si velmi dobře vědoma toho, jak je to špatné a stejně tak dobře vím, že se toho musím co nejrychleji zbavit i jaké mám možnosti. Jen nevím, a ráda bych v tom měla jasno, co přesně tímto způsobem páchám na svém organismu. Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, popsala jste svoji kombinovanou závislost velmi přesně a věřím, že i víte co dělat. Přesto si to neodpustím - nesnažila bych se to už v téhle fázi zvládnout sama, ale vyhledala bych co nejrychleji ambulantní péči. Někoho, komu byste věřila, kdo by s Vámi udělal plán odvykání a pracoval na prevenci relapsu, ale hlavně se s Vámi podíval na to, co Vás k drogám tak táhne. Co se týče zdravotních rizik na Vašem organismu - především si hodně zatěžujete játra, pak také ledviny, srdce. Ale hlavně psychiku, to nejvíc.