závislost
jaja
Dobrýden,chci Vám napsat něco více o problému se synem.s otcem syna jsem se musela právě kvůli alkoholu nechat rozvést a to bylo synovi 13 let,určitě má psichické problémy z toho ,co vše zažil v našem soužití,a i poněm jelikož já sama jsem na tom nebyla moc dobře,syn vyhledával starší kamarády a asi kolem 16 začal s mariuhanoua také alkoholem,kvůli práci ,která je tady na Bruntálsku nic moc placená ,odešel po vyučení do Prahy,bude mu 23 let,a vždy jsem ráda když se jednou za čas objeví doma,ale je to pro mne nesmírně bolestné,jelikož vidím,že je to čím dál horší a jeho psichický i fyzický stav je stála víc horší,když už je doma ,stejně ahńi vlastně není doma-zase kamarádi ,tráva ,akohol,ale dle něj nic tak hroznýho,prý se mu sice takový život moc nelíbí,ale mou pomoc,že za cenu jít domů a přestat se vším a normálně fungovat,to odmítá,k psychiatrovi,tak to ho teda nepřesvědčím jít ,proto budu moc ráda ,pokud by jste měla nápad na jiné řešení,jelikož bych pro syna vlastně udělala první poslední,děkuji Jarmila

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna obavy. Nevím, nakolik je jeho užívání alkoholu a marihuany závažné a zda s tím má nějaké další potíže (zdravotní, problémy v práci), které by ho mohly motivovat k nějaké změně. Vzhledem k tomu, že je dospělý a navíc nebydlí u Vás, tak jsou možnosti ho nějak ovlivnit, dost omezené. Vím, že je to bolestné, jak sama píšete, ale zkuste se teď zaměřit především na sebe a na to, abyste se cítila lépe Vy. Napadá mě, že Vás asi trápí řada věcí, jak situace se synem a pocity viny a výčitky, které cítím, že se k tomu vážou, tak možná i věci z minulosti, které nejsou tak úplně dořešené. Možná by se Vám pak lépe komunikovalo i se synem a mohla na to, co se děje, pohlížet i z trochu jiné perspektivy. Pokud byste měla zájem, mohla bych Vám zkusit doporučit někoho z kolegů-psychoterapetů, na koho byste se mohla obrátit. Obávám se ale, že přímo v Bruntále nikoho neznám, spíš bych Vám mohla najít někoho v Olomouci, Ostravě, možná Jeseník, Šumperk, Opava. Napište, zda byste měla o nějaký kontakt zájem a já se Vám pokusím někoho vyhledat. Držím palce.