marihuana
Gejza
muj kamos huli uz tak kolem 4 roku a obcas chce s tym seknout ale rika ze jak citi tu skvelou chut a ten pocit nezapomenutelnej tak prestat nemuze co ma delat nebo jak to aspon mene omezit jinak huli rad...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc informací na to, abych Vám mohla nějak konkrétněji poradit. Nevím, kolik je Vašemu kamarádovi let, jak dlouho vlastně marihuanu kouří (nejsem si jistá, zda se jedná o 4 roky nebo 1/4 roku), jaké se k tomu vážou případné další potíže (zdravotní problémy, potíže v rodině, ve škole/práci...). Na konopných drogách vzniká závislost velmi zřídka, spíše se u většiny lidí jedná o tzv. "škodlivé" nebo "problémové" užívání, které nesplňuje klinická kritéria závislosti. Tím ovšem nechci říct, že se u kamaráda o závislost jednat nemůže nebo že nadměrné kouření marihuany není problém, ale obecně konopné drogy mají poměrně nízký potenciál vyvolat závislost. Pokud kouří 1/4 roku, tak se jedná spíše o experiment, kde za určitých okolností může hrozit rozvoj psychických potíží nebo nesnáze v komunikaci v rodině/ve škole/práci, ale obvykle nejsou projevy užívání ani vysazení drogy dramatické. Pokud ale kouří pravidelně, např. každý den po 4 roky, tak už bych to vnímala jako závažnější problém. Vše ovšem závisí na tom, jak se k tomu kamarád staví, jestli má skutečně zájem s tím něco dělat... Ono totiž není úplně možné vysadit marihuanu a nadále mít stejný life style a pohybovat se v prostředí, kde se běžně hulí, pokud by opravdu chtěl přestat, tak bude muset svůj životní styl a režim změnit, a to nevím, nakolik je na to připraven a bude něco takového chtít udělat. Kdyžtak napište víc informací a uvidíme, co s tím, případně i můžete kamarádovi nabídnout kontakt na naši poradnu, ať napíše sám. Hodně štěstí.