THC
Ostružina
Našla jsem synovi,15 let, v peněžence jakési zařízení na trávu. Vím, že už to zkoušel a taky mi řekl, že mi neslíbí, že se to nebude opakovat. V afektu při nějaké hádce asi před týdnem maželovi řekl něco o prodávání trávy, což jsem se dnes dozvěděla:( Poraďte, co dělat. Věc jsem zabavila, syn to zatím neví, spí. Díky

Odpověděl: Aleš Termer
Hezký den přeji Chápu vaše rozčilení, nevím nic o vztazích jaké máte v rodině. Zkusím to tedy nějak obecně, pokud budete chtít napište kdyžtak znovu, podrobněji. 1. Užívání marihuany u mladých lidí je celkem rozšířené. Nechci v žádném případě říci, že bezpečné a v pořádku - užívání má svá jasná rizika - viz. drogová poradna, sekce "cannabinoidy". Oproti alkoholu či jiným drogám je však patrně nejbezpečnější. 2. Narušení synova soukromí (projíždění peněženky) bez jeho vědomí, může způsobit dost velký problém v komunikaci. Možná jí i zablokuje. Syn se může uzavřít, nebude vám v ničem věřit. 3. Zařízení ke kouření marihuany si obstará znovu, dá se vyrobit na koleně či pořídit za pakatel. 4. je vždy lepší s dítětem o problémech či obavách, v klidu a opatrně hovořit. Spíše na "partnerské" úrovni, než jako "důrazný rodič" versus "zlobivé dítě". 5. Hádky a sebeprosazování se, je přirozená součást vývoje u takto starých mladistvých. Bez něj to ani nejde (upřímně, kdo z nás se takto nechoval) Pokud máte rodinné trable trvalejšího a hlubšího rázu, mohu vás nasměrovat na odbornou pomoc v místě vašeho bydliště (stačí mi vědět jen region či větší město ve vašem okolí). Děkuji za důvěru. Mějte se co nejlépe A.T.