závislost
jaja
Dobrý den,mám dotaz,syn užívá pravidelně mariuhanu,toto kombinuje s akoholem-přinejmenším s pivem,projevuje se u něj vysoká agrese,lítost,deprese,nepřipustí si ,že je závislý,s tím on nemá prý problém,ale po užití je opět klidný vyrovnanější,jinak je velice emotivní,nevím jak mu pomoci,když sám vlastně odmítá přestat,děkuji Jarmila

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna obavy a že byste mu ráda pomohla. Bohužel nevím z Vašeho dotazu moc podrobností na to, abych Vám mohla konkrétněji poradit. Nevím, kolik je synovi let, jak dlouho problém trvá, jestli se k jeho užívání marihuany/alkoholu vážou nějaké další potíže... Podle toho, co popisujete, tak má syn zřejmě psychické potíže, které se pokouší řešt marihuanou, která mu pomáhá být klidnější... Asi by bylo na místě, pokud by mohl problém konzultovat s psychiatrem a zkusit řešit potíže jinak, než užíváním marihuany. Pokud si ovšem syn problém nepřipouští, tak bude asi dost složité ho k návštěvě odborníka přimět. Možná by bylo na místě, abyste se zašla někam poradit Vy a probrala, jak situace vypadá, jak nejlépe postupovat, jak se synem komunikovat. Pokud mi napíšete víc podrobností a také odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit vhodné zařízení nebo přímo někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.