psychyckarodinnasituace-na dne...
čičinka
ziju a miluji sveho synka ktery mi dava chut a vyze do zivota ktery neni zrovna lehky,,ja sama osobne jsem prozila sve a proto nedopustim ,aby muj syn mel jednou pocit ,ze je na tomhle svete sam a ze nema oporu,zazemi kam vzdy jit a vedet,ze je tam nekdo kdo ma starost,kdo ho vyslechne,aniz by ho ihned odsoudil a zesvoji zkusenosti ihned zduraznoval co,jak,proc,atd a uz nevnimat to ze takto problem jen oddali..vim co chci pro meho syna do zivota mam svoje cile a sny ale situace rodinna-druh.otec synka mi neumoznuje abych mohla zit v normalni rodinym stylem..jsem uz psychycky na dne,,a nevim co a jak dal..udelam vsechno pro to vse jen abych mela syna usebe a konecne se mohla rano probudit a vedet ze nebudu nekým majetkem.a delat ze je vse v poradku jenom aby nikdo nemel poneti o tom ze je v rodine neco v neporadku protoze jinak by se to resilo odlouceni a odebrani ditete a o bych nikdy nedovolila a proto úpotrebuji vedet veskere informace kontakt atd jak se tomu mam konecne postavit celem a mit to co chce od sveho svobodneho zivota na ktery nema nikdo pravo mu rozhodovat a vnucovat svoje nazory a lecit si svoje mindrakyktere ma a neumi se stim vyrovnat a bolest ktera ho nici v sobe ho nuti psychycky vsugerovat ze je to ten druhy co za vse muze a vsugerovat a presvedcovat aby mel pocit ze to je pravda..at uz jakym mo,liv zpusobem aplikaci.dekuji za precteni meho problemu a odpovedi co mam stim udelat jinak ja uz to dokolecka neustale prozivat a neco si nalhavat a oddalovat nemam,silu jsem na pokraji svych sil.. verysek

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ráda bych Vám pomohla, ale bohužel mi z vašeho dotazu není rodinná situace úplně zřejmá. Chápu, že byste ráda měla syna u sebe a žila normálním životem a že za to chcete bojovat. Bohužel nevím, co je vlastně za problém, zda žijete s partnerem, který bere drogy nebo Vy sama máte s drogami potíže, nevím, proč by mělo hrozit odebrání dítěte z péče... Možná když byste se pokusila popsat situaci konkrétněji, tak bych Vám byla schopná poradit, jak postupovat, případně kam se obrátit a problém zkonzultovat. Existují možnosti, kam je možné se zajít poradit, aniž by se informace předávaly kamkoliv dál (tudíž byste se nemusela obávat, že by to mohlo ohrozit jakkoli Vaše dítě nebo Vás). Když mi napíšete víc podrobností, o co se vlastně ve Vašem případě jedná, a také mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit vhodné zařízení nebo někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. V Praze například existuje několik zařízení, kam se mohou obrátit rodiče a rodinní příslušníci drogově závislých, ale i zařízení speciálně pro rodiče-uživatele drog, kteří mají sami problémy s drogami a mají děti. Zatím držím palce a věřte, že se vše dá řešit.