Salvej divotvorna
adas
Dobry den,moje mama mi namatkove dela testy na thc(marihuanu) papirkem z moci,asi pred tydnem mi udelala tento test a opet vysel pozitivny coz me udivilo protoze sem marihuanu kouril naposledy pred mesicem asi 2 dymky(skunk) a predtim sem nemel 6 mesicu ani praska prestal sem korit marihuanu a zacal sem kourit salvej divotvornou protoze mam na tom lepsi stavy, je legalni a navyc levnejsi nez marihuana ale hlavne protoze marihuanu kourit nesmim a navyc uz ani nechci,ale jak je mozne ze testy na thc byli pozitivny kdyz salvej divotvorna prece thc nema,ty testy ne vzdycky vysli spravne kolikrat sem nehulil travu 2 mesice a stejne byly pozitivni,mama me chce vzit na odber krve kvuli thc v krvi a bojim se ze tam neco najdou,ted nevim jestli muzu dal kourit salvej nebo ne,prosim ze kazdou odpoved dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Těžko se dá takto přes internet soudit, jak k pozitivitě testu mohlo dojít. Nezdá se mi pravděpodobné, že by mohl vyjít výsledek pozitivní, pokud jste marihuanu kouřil před měsícem jednou a předtím půl roku ne. Za takovýchto okolností bývají testy z moči negativní max do 14 dní. Bohužel orientační testy z moči mohou výjimečně vykazovat i tzv. falešně pozitivní výsledek (test vyjde pozitivní, i když by neměl), a pokud neodpovídá výsledek testu tomu, co tvrdí testovaný, tak by se test měl provést ještě laboratorně. Pokud by Vám dělali test z krve, tak v krvi se jednak THC dá detekovat kratší dobu než v moči (max do 14 dní) a dojde k potvrzení toho, že jste marihuanu v posledních týdnech nekouřil. Na Vašem místě bych se jich neobávala. Co se týče šalvěje - máte pravdu, že je (dosud) legální, to, zda způsobuje "lepší" stav a zda je levnější než marihuana neumím úplně posoudit. Nicméně má také svá rizika, stejně jako všechny psychotropní látky může způsobit psychické potíže, může dojít k úrazu v intoxikaci a pod. Rizika jejího užívání jsou nicméně relativně nízká ve srovnání s jinými drogami, na Vašem místě bych s ní ovšem zacházela opatrně. Šalvěj obsahuje účinnou látku salvinorin, test na THC by na ní reagovat neměl. Nevím, zda máte jistotu, že droga, kterou kouříte, není např. smíchaná s konopím... pak to byla jiná situace. Každopádně držím palce.