kokain
m.
Nevím, kam jinam bych se mohla obrátit... mám pár dotazů... Jak rychle vzniká závislost na kokainu, popř. jak moc je ta závislost silná a jak probíhá odvykání, jestli je ten člověk vůbec schopen nešňupat? On sám si závislost nepřipouští, prý "příležitostně, jednou za půl roku"... jenže teď to bylo už skoro 3x za měsíc a já začínám být zoufalá... Snažila jsem se vygůglit co šlo, ale co stránka to jiný názor, nevím, čemu věřit.... díky moc za odpovědi.. :)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Z Vašeho dotazu mi není úplně jasná situace, v níž se nacházíte. Předpokládám, že se jedná o užívání kokainu u partnera. Nepíšete bohužel moc informací, na základě kterých bych Vám mohla dát konkrétní odpověď. Nevím, o koho z Vašeho okolí se jedná, kdo je "on" uživatel kokainu, nevím, kolik je mu let, jak dlouho problém trvá, co vše se k tomu váže za případné další problémy... Závislost na kokainu vzniká postupně, po nějaké době intenzivního užívání. Při občasném užívání se sice ještě o závislost podle klinických kritérií jednat nemusí, to ovšem neznamená, že se nejedná o problém a navíc se závislost může v budoucnu rozvinout, pokud dotyčný bude v braní kokainu pokračovat. Samozřejmě je možné s užíváním přestat, ale to by si dotyčný musel připustit, že kokain pro něj znamená nějaký problém a musel by sám chtít se situací něco dělat, nikdo jiný to za něj udělat nemůže. Mohla bych Vám nabídnout nějaké varianty, co byste teď mohla dělat Vy, případně byste to mohla zkonzutovat s někým z odborníků osobně, ale potřebovala bych více podrobností a také informaci, odkud jste. Zatím držím palce.