?!Lehká droga?!
Terka
Dobrý den, jsem studentka druhého ročníku střední školy.Marihuanu kouřím cca 9 měsíců, avšak přibližně od března denně.Zhruba před 14-ti dny, jsem si uvědomila, že nemůžu být ani den bez jointa. Jsem jinak nervózní,přecitlivělá,zachmuřelá,roztěkaná především doma a den mi vůbec neutíká- počitám každou minutu.Původní, zájmy mě nebaví,málem jsem propadla ve škole.Už jsem občas i ukradla rodičům peníze, z čehoz mám největší výčitky, ale přebiju je dalším jontem s kamarádkou, takže pud přestání s ní rychle "potlačím". Uvědomuju si čím dál víc, jak jsem nepoužitelná,neumim se ani soustředit na učení,zapomínám co jsem dělala před dvěma dny..Je mi 17 let a už nedokážu žít bez drogy,což mi příjde hrozný =( , přičemž jsem byla vždycky odpůrce,nevím už to nějak nezvládám , prosím o radu.Neumím s nikým o tom mluvit, nebo raději nechci, protože by na mě koukali jako na "fetku"....Děkuju moc

Odpověděl: Jakub Minařík
Závislost na konopí je poměrně řídká diagnosa a po 9 měsících ji považuji za téměř vyloučenou. Spíše bych řekl že jste se rozpařila a neumíte to zastavit, motáte se v kolotoči mezi intoxikací, úzkostmi co se to s vámi děje,... Lékem na to je udělat si pauzu a zavážit co dál. Pokud to bude po pár týdnech bez hulení OK, tak prima, pokud nikoliv, tak nezbyde než navštívit psychiatra a pokusit se to nějak zaléčit. Tak jak na tu pauzu. Naplánujte si co budete místo hulení dělat, nejlépe něco jednoduchého, co nevyžaduje nějaké intenzivní soustředění. Optimální je nějaká fyzická námaha, nejlépe sport, protože se při něm unavíte a navíc se vyplaví enderfiny, které přinášejí libé pocity. Jen by bylo dobré nehrát volejbal s lidmi, se kterými hulíte, protože si zahrajete a pak stejně pohulíte. Na zklidnění si kupte meduňku lékařskou - pokud jste neklidná popíjejte ji celý den, dosti to pomáhá. A vyhněte se kamarádce i ostatním přátelům, se kterými jste hulila. Doporučoval bych si nevymýšlet žádné složité důvody. Optimální je říci, že se moc necítím a potřebuju na chvíli pauzu. A nepouštěl bych se moc do diskusí. A napiště, jak vám to jde.