Pervitin
Smoulinka
Dobrý den,před pár dny jsem zjistila, že můj přítel bere pervitin,nevím,jak dlouho,ale asi už to delší dobu bude.Před dvěma měsíci jsme měli menší krizi kvůli jeho nočním výletům,tak jsem mu dala čas,ať se nad sebou zamyslí.Bohužel jsem se začala dozvídat strašné věci,čas,kdy mi říkal,že je doma,trávil ve společnosti holky,která měla problém s drogami,myslela jsem nejprve, že je mi nevěrný,ale on stále tvrdil,že ne a na otázku,proč tam chodí,mi řekl,že tak,aby se odreagoval.já jsem tomu nerozuměla a myslela jsem si,že kouří jenom trávu.Teď jsem se dozvěděla pravdu a je mi zle.Nikdo to neví,rodina,nikdo,strašně všem lže,zaplétá se do toho čím dál víc,zpětně si uvědomuju veškeré příznaky,že už to šňupe delší dobu-věčně nervozní, podrážděný, často pocity zimy,ale zároveň pocení,pocit, že s ním každý manipuluje,úbytek váhy,agrese.Chci mu pomoct a vím,že pokud nebude chtít on sám,že musím dát ruce pryč,já jenom nevím,komu a jak a co mám říct. Mám jít první za ním a říct,že to vím,i když vím,že bude lhát.nebo mám jít za rodiči,nespím a nejím a už nemůžu dál,miluju ho,i kyž vím,že už to není ten člověk,na kterého se můžu spolehnout,když od něho teď něco potřebuju,cuká se,už mu to asi leze na mozek.a když to na něho řeknu,třeba mě bude nenávidět,ale já doufám,že když byl dřív hodný, že v něm zůstal kousek toho dobrého a jednou třeba bude rád za to,co pro něho dělám.Co mám udělat,aby věděl,že se na mě může spolehnout,ale musí s tím přestat.problém je, že vím,že u mě by pomoc sám nikdy nevyhledal,zná až moc dobře můj názor na tuto problematiku,nenávidím to a jelikož mé povolání vyžaduju jisté aspoň trochu slušné chování,vždycky jsem mu říkala,jak je to odporné.Děkuji za radu!

Odpověděl:
Dobrý den, váš přítel vám dost zkomplikoval život a nezachoval se k vám zrovna fér. Chápu, že ho přesto stále milujete a nechcete o váš vztah přijít, ale z toho, co píšete mám pocit, že se snažíte vymyslet, jak pomoci jemu a ne, jak pomoci sobě. Přitom jsem si dost jist, že váš přítel nestojí o pomoc, protože je přesvědčen o tom, že jí nepotřebuje. Víc péče si myslím zasloužíte vy, protože jste postavena před nelehkou volbu. Popravdě řečeno, je pro mě dost těžké dát vám radu, co máte dělat - na to mám příliš málo informací a rozhodnout se musíte nakonec stejně vy. Rozhodně bych to na vašem místě začal řešit přímo s ním, a to co nejotevřeněji. Máte plné právo se rozhodovat, jestli s ním za těchto okolností chcete zůstat nebo ne... Další okolnosti se můžou odvíjet od toho, jak se bude vaše diskuze vyvíjet. Dále by bylo na místě, kdybyste vyhledala odbornou pomoc. V Praze je to Poradna pro rodiče (i pro partnery ;-)) v Café Therapy, Školská 30, tel: 739 268 527 nebo 284 824 234. Pokud nejste z Prahy, obraťte se na nejbližší kontaktní centrum pro uživatele drog, které nabízí i poradenství pro blízké závislých (kontakty najdete např. na www.drogy-info.cz v Mapě pomoci). Určitě vám pomůže, když si na sebe uděláte čas a necháte se celým problémem provést během několika sezení. Možnosti naší poradny to bohužel neumožňují. Přeji hodně štěstí a sil. TN