drogy
lucka
dobry den mam podezrení ze muj přítel bere drogy kdyz jsme spolu začínali priznal se mi že v minulosti bral /příležitostně/ pervitin s tim že už definityvně skončil už to jsou dva roky co jsme spolu a ja v poslední době pozoruju změnu v jeho chovaní on mi tvrdí ze je to stresem ale myslim ze se vymlouvá nekdy je hrozně hlucnej rozjařenej az moc veselej a pak nekdy v noci nespí pořad je nonstop na počítaci nebo se v něčem štourá a opravuje neco a je zakřiknutej vyhybá se očnímu kontaktu a moc nekomunikuje nekdy byva taky vybusnej az vzteklej a nemíva potřebu jíst celij den nekdy i dva a pak se nekdy zase vysloveně přejída v poslední dobe ma velky navali horka v noci byva nekdy uplně mokrej ataky z nej nekdy citím aceton když jsem na nej udeřila co si myslim tak to zapřel a přisahal že by to nikdy nevzal zítra jdu koupit testy na drogy tak snad budou spolehlivý nevim co mam dělat jestli se moje podezření potvrdí mam dvě děti a nechci aby je vychovaval feták byt je jinak moc hodnej a pracovitej,předem děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, to skutečně vypadá, že přítel začal opět drogy užívat. Je velmi nepravděpodobné, že by jeho chování souviselo s něčím jiným, i když takto po internetu se situace špatně hodnotí. To, co píšete, jsou poměrně typické příznaky užívání stimulačních drog, pravděpodobně pervitinu (změny nálad od rozjařenosti po nekomunikaci, podrážděnost a agresivitu, noční nespavost a věnování se činnostem na počítači či rozebírání/opravování nejrůznějších věcí, nechuť k jídlu, následné návaly hladu). Pervitin při svém účinku způsobuje nespavost, nechuť k jídlu, má stimulační efekt, člověk je velmi aktivní, často hodně mluví, je sbevědomý, což se po odeznění účinku obrátí do nepříjemného psychického stavu (podrážděnost, agresivita, nekomunikace s okolím) a po nějaké od intoxikace do pocitu velkého hladu a únavy, čímž si organismus vybírá předchozí vypětí. Chápu, že jste ve velmi těžké situaci, zvlášť s ohledem na děti. Co se týče testu, pravděpodobně se Vám podaří získat test, který se provádí ze vzorku moči. To předpokládá nějakou spolupráci ze strany partnera, protože ten vzorek moči musíte nějak získat. Možná budete bojovat i s tím, že se nebude chtít testu podrobit. Také je potřeba koupit vhodný test - pokud si pořídíte test na THC (účinná látka konopných drog), tak nic nezjistíte, pokud se jedná o pervitin (tam je potřeba koupit test na metamfetamin) nebo o jiné stimulační drogy (kokain, jiné amfetaminy). Je potřeba také počítat s tím, že drogy se dají detekovat jen po omezenou dobu (cca do týdne po posledním užití, při pravidelném užívání se např. pervitin dá zjistit i déle, ale po nějaké době už se zjistit nedají). Test Vám jen řekne, že přítel v nedávné minulosti drogu užil či neužil, nic víc. Nedá se prokázat, jak dlouho drogy bere, kolikrát je užil. Také je právě otázkou, co s výsledkem testu... A to jak v případě, že bude pozitivní (tedy drogy se prokážou) nebo negativní. Napadá mě, zda by nebylo na místě se o situaci poradit nejprve s někým z odborníků osobně, abyste byla na řešení situace lépe připravená a měla jasněji v tom, jak se zachovat. pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, s kým byste to mohla zkonzultovat. Zatím přeji hodně štěstí.