předávkování v Praze
Lucie
Dobrý den, poslední dobou se množí zprávy o předávkováních heroinem. Mají něco společného? Objevil se v republice nějaký extra koncentrovaný materiál nebo šlo o příměsi nějakého jedu? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, mohu Vám poskytnout pouze poslední informaci z konce dubna, uveřejněnou na webu NMS www.drogy-info.cz, s tím, že úmrtí se vyšetřují a příčina není dosud zřejmá: "Podle zjištění Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti (NMS) se údajně jedná o 5 úmrtí dlouhodobých (injekčních) uživatelů heroinu z Prahy 4 nebo Prahy 10. V těchto dnech probíhá vyšetřování, včetně pitev nařízených orgány činnými v trestním řízení. Konečné výsledky toxikologické analýzy nejsou prozatím k dispozici. Informace bude aktualizována poté, co NMS bude s výsledky seznámeno." Pokud byste se chtěla dozvědět víc, sledujte výše uvedený web, případně je možné kontaktovat vedoucího NMS MUDr. Viktora Mravčíka (mravcik.viktor@vlada.cz).