jsem na dně
evien
Dobý den,v posledním týdnu jsem psala do Vaší poradny asi třikrát a dostala jsem od Vás kontakty,za které Vám velmi děkuji. Bohužel se v sobotu stala hrozná tragédie.Můj přítel pod vlivem pervitinu ve velké rychlosti najel na choník a tam srazil rodinu s ročním miminkem v kočárku!!!Já jsem se ten den psychicky zhroutila a stále to nemohu rozdýchat. Mám strašné výčitky,že jsem tomu mohla nějak zabránit.Včera jsem byla u psychiatra,ten mi říkal,ať si to nevyčítám,že je to dospělý 42letý chlap a musí vědět,co dělá.Jenomže pod pervitinem člověk asi neví co dělá,co myslíte?Nevím co mám dělat.Mám ho nějak podržet,nebo to ukončit?Prosím poraďte mi.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je mi moc líto, co se stalo. Nepíšete, jak vlastně situace, kterou přítel způsobil, dopadla, zda se jedná o úmrtí či zranění někoho z rodiny. Co se týče odpovědnosti, přítel je za situaci zcela odpovědný, to, že užívá a před jízdou užil pervitin, byla jeho vlastní vůle, to, že byl intoxikovaný a neměl auto zcela pod kontrolou, byla jeho volba a musí převzít veškerou zodpovědnost za tento čin - což vyplývá i ze zákona. Vy za to odpovědná nejste, psala jste, že už v minulosti jste se mu snažila říct, že Vás pervitin ničí, že máte spoustu potíží, za něž může užívání pervitinu a že přítel situaci bagatelizoval s tím, že se to zlepší a neměl vůbec zájem nic řešit. Myslím, že si nic skutečně vyčítat nemůžete. V posledním dotazu jste psala, že jste si vědomá, že pokud Vy sama se chcete z toho dostat, tak musíte vztah ukončit. Nevím, jak byste si nyní představovala poskytování podpory příteli, jak se vlastně k tomu, co způsobil, staví, co chce nyní dělat, zda mu dochází, že je to důsledek užívání pervitinu... Myslíte si, že je na místě a že byste zvládla poskytovat příteli podporu? V situaci, kdy ji potřebujete Vy a musíte se dát do pořádku, i s ohledem na svého syna? Jak už jsem určitě také psala, zkuste teď myslet hlavně na sebe. Příteli můžete doporučit kontakt na Právní poradnu A. N. O. (www.asociace.org), nevím, zda je možné pro něj v tuto chvíli víc udělat. Držím moc palce a napište, jak to vypadá.