pervitin
Dobrý den, prosím o radu, zprostředkovaně jsme se dozvěděli, že dcera pravděpodobně bere nárazově pervitin, má problémy s chováním, nedocházkou do školy apod. Nyní je umístěna v diagnostickém ústavu. Pravděpodobně ho nebere injekčně, ale šňupe. Vpichy na těle nemá, poraďte, jak zjistit, zda je to pravda a jaká je její míra závislosti (pokud už je tam závislost) Je možnost nějakého odvykání pro 16 -ti leté "dítě", které s námi teoreticky nebude chtít spolupracovat ? díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, při závislosti není až tak důležité, jak je droga užívána. To je podstatné kvůli zdravotnímu riziku, které je u injekční aplikace nejvyšší, ale závislost může být úplně stejně vážná i při šňupání. Také se nedá na nějaké objektivní stupnici určit, jak moc je člověk závislý. Asi to ani není důležité. Podstatné je, za jak velký problém svou závislost považuje on a jeho okolí (tedy hlavně vy). Odvykání je sice možné, ale účinnější u tak mladého člověka je zkoumat příčiny, mluvit s ním o jeho braní, sněžit se třeba i změnit něco doma, společně. Doporučovala bych proto spolupracovat na tomto tématu s diagnostickým ústavem, kde je teď dcera umístěná, a s poradnou pro závislosti. Tam byste se také dozvěděli spoustu praktických informací a udělali si v celé situaci jasněji. Pokud budete mít zájem, napište lokalitu, ráda vám pošlu nějaký kontakt.