zánět
to je jedno
Dobrý den,chtěla bych se vás zeptat jak postupovat při léčbě zánětu žil.Dne 10.6.09 jsem si naposledy nitrožilně aplikovala pervitin(jehla,filtr,lžíce i kounzulka byly sterilní,čistotu pervitinu však nedokážu odhadnout)vpich mám v levé loketní jamce,místo vpichu není zarudlé ani bolestivé,ale žíla mne od jamky až po palec brní a mám nepříjemný pocit a dotek je to bolestivé,u palce mám malou tmavou modřinku,nevím zda mám místo chladit a čím ho mám mazat,pochopte že jako většina uživatelů nemohu s tímto problémem k lékaři,proto se obracím na vás zda mi poradíte prozatím nějakou domácí léčbu než se vpich zahojí a pervitin nebude v krvi a moči.děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Bohužel přes internet se zdravotní potíže skutečně diagnostikovat nedají. Může se jednat o řadu potíží, od zánětu žil po nějaké poškození způsobené přímo (nesprávnou) injekční aplikací. Pokud se obáváte jít k lékaři, tak je ještě také možné využít konzultace a případně zdravotního ošetření v kontaktním centru pro uživatele drog, kam můžete přijít anonymně a služby jsou bezplatné. Pokud byste mi napsala, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit podobné centrum ve Vašem regionu. Jinak, co se týče návštěvy lékaře - pokud byste někam dorazila, bez ohledu na to, jestli berete drogy, tak informace jsou chráněné lékařským tajemstvím a nikam se nehlásí, nikdo by Vám nedělal testy na drogy, maximálně by Vám doporučil přestat s užíváním drog nebo přinejmenším s injekční aplikací. Nevím, jak to v tuto chvíli vypadá, zda se to již zlepšilo nebo ne. Pokud ne, tak bych být na Vašem místě vyrazila do kontaktního centra, popřípadě k lékaři. V případě, že by se jednalo o nějaký rozsáhlý zánět, tak byste mohla mít potenciálně velmi závažné komplikace a rozhodně se jeví jako menší zlo vyrazit k lékaři než se pokoušet neúspěšně o domácí léčbu a pak skončit s vážnými problémy v nemocnici na chirurgii...