Přítel je feťák, co s tím?
Barusca
Dobrý den, zjistila jsem že muj přítel čichá ředidlo cca. 4krát do týdne. Včera konečně sám od sebe přiznal že je zavislí, myslím že je ta njelepší přiležitost napomoc mu k léčení. Prosím o radu kam nasměřovat prví kroky??? Děkuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo na místě, aby přítel vyhledal nějakou odbornou pomoc. Závislost na těkavých látkách (mezi něž patří řada látek včetně ředidel), je poměrně závažná a velmi zdraví ohrožující záležitost. Nepíšete bohužel, kolik je mu let, jak dlouho problém trvá, zda s jeho užíváním ředidel souvisí další problémy (zdravotní, sociální) ani odkud přítel je. Pokud bych věděla víc informací, mohla bych Vám doporučit nějaké vhodné zařízení či někoho z kolegů ve Vašem regionu. V každém větším městě je v současnosti tzv, kontaktní centrum pro uživatele drog, které poskytuje poradenství a další služby, anonymně a bezplatně. Myslím, že první kroky by mohly směřovat tam. Takže, napište prosím o situaci víc a také napište, odkud jste, a já Vám kontakt dohledám. Vše je ale samozřejme na příteli, zda bude chtít pomoc využít a s problémem něco dělat. Zatím přeji hodně štěstí.