Marihuana
sergio
Dobrý den. Jsem dlouholetým, příležitostným uživatelem marihuany. Nyní se mi v zaměstnání objevila povinnost podrobit se náhodným testům krve a moči. Můj dotaz tedy zní, jak dlouho je detekovatelná stopa po užití marihuany v krvi? Jak dlouho v moči? Jak dlouho bude detekovatelná stěrem potu (kontrola dopravní policie atd)? Za jak dlouho se tělo úplně vyčistí. Moc vám děkuji za odpovědi.

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, Pokud kouříte marihuanu opravdu jen příležitostně, během týdne či dvou byste měl být čistý. Tedy neměl by být detekovatelný výskyt THC resp. jeho metabolitů. A to ve všech tělních tekutinách které jste vypsal. Avšak pouze z krve se dá zjistit aktuální "zhulenost". Tzn. jste-li ve chvíli testu pod vlivem. Intoxikace THC trvá několik hodin. Poté už se z těla začínají vylučovat látky vzniklé rozpadem THC a právě ty pak vykazují v moči, slinách, potu pozitivitu. Tedy, že jste THC užil někdy v rozmezí týdne až dvou. S pozdravem A.T.