Marihuana, pervitin
Ivinu
Dobrý den, můj dotaz se týká vytvoření závislosti na pervitinu. Vím, že u každého uživatele drog je začátek a průběh závislosti individuální. Nicméně bych byla ráda, kdyby bylo možné, aby můj dotaz byl zodpovězen. Nedávno jsem shlédla pořad 13.komnata Šárky Ulrychové, v tomto pořadu se mluvilo o tom, že lidé, kteří měli/mají doma problémy, ať s tím, že jsou z neúplné rodiny, nebo něco tomu podobného, mohou mít k závisloti na drogách, nebo jiných látkách větší předpoklady - tohoto tématu se týká i můj dotaz. Já osobně mám zkušenosti pouze s marihuanou, nejsem na ní závislá, ale nebráním se jí- když je příležitost a někdo z mých známých marihuanu má, tak si ji dám. O jiných drogách jsem donedávna neuvažovala. Je zvláštní, že myšlenka na extázi, nebo pervitin přišla až s tím, když se v mém okolí stala nepříjemná věc. Můj kamarád užíval marihuanu - dá se říct, že pravidelně, na každé akci, nudil se, šel si s kamarády zahulit, apod; na různých tanečních akcích užíval extázi a později i pervitin. Bohužel se mu pervitin stal osudným. Přesněji řečeno, neumřel na předávkování, ale na to, že si po dávce pika sedl za volant a při jízdě pravděpodobně usnul. Nevím proč, ale po jeho smrti, jsem na drogy začla mít jiný názor, začla jsem uvažovat o tom, že bych extázi, nebo pervitin taky ráda zkusila. V mém okolí je ještě pár "odstrašujících" případů, proč drogy ani nezkoušet, ale neodradilo mě to. Proto jsem se chtěla zeptat, jestli je pravděpodobné, že bych se na pervitinu taky mohla stát závislá, vím, že se takhle odpovědět nedá. Ale nevím, proč ve mě nastala touha vyzkoušet extázi, nebo pervitin vyzkoušet??? Našla by se odpověď na tuto otázku? Děkuji a přeji příjemný den Ivinu

Odpověděl:
Dobrý den, máte pravdu v tom, že vám nikdo dopředu neřekne, jestli váš experiment s pervitinem skončí závislostí. (Což mimochodem zdaleka není jeho jediné riziko). Na rozvoji závislosti se podílí nejen vlivy sociální, ale také psychické a biologické a každý je jinak disponovaný a tím pádem bývá i riziko vzniku závislosti různé. Pokud jste příležitostým kuřákem marihuany a nemáte s tím problém, nemusí to nutně znamenat, že bez problémů projde i experimentování s pervitinem, který je po všech stránkách nesrovnatelně rizikovější. (Extáze, co se týče rizik, je někde mezi marihuanou a pervitinem). Otázka, proč zrovna po smrti vašeho kamaráda pod vlivem drog, máte chuť drogy vyzkoušet, je poměrně složitá a nerada bych se na internetové poradně pouštěla do nějakých spekulací, je to spíše na osobní konzultaci s psychologem. Víte, myslím, že člověk nutně nemusí zkoušet úplně všechno, zvlášť když ví, že to nemusí dopadnout dobře. Ale je to samozřejmě vaše rozhodnutí a také vaše zodpovědnost. Když tak se ještě koukněte do rubrik Pervitin a Extáze na těchto stránkách, ať máte lepší představu, do čeho když tak jdete. Přeji hodně štěstí a kdyby byly nějaké problémy, klidně zase napište.